מחכים למדינה האחרונה: נבאדה תעניק לביידן את הניצחון

המועמד הדמוקרטי מוביל בספירת האלקטורים עם 264 ואם ישיג את ששת האלקטורים של מדינת נבאדה, יגיע ל-270 הנצרכים לניצחון. כלי התקשורת האמריקאים מגלים זהירות ולא ממהרים להכריז על ניצחון הדמוקרטים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/11/20 07:13 יח בחשון התשפא

מחכים למדינה האחרונה: נבאדה תעניק לביידן את הניצחון
צילום: shutterstock

בארצות הברית עדיין לא יכולים לבשר הבוקר (ה') על זוכה בבחירות הצמודות, על אף הפער שפתח מועמד המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן. כיאה לאופיו, דונלד טראמפ, הכריז כבר אתמול על ניצחון והאשים כי הדמוקרטים "מנסים לגנוב את הבחירות". ביידן, לא הכריז על עצמו כנשיא אך הלילה בנאום טרום הניצחון שלו, הצהיר: "לאחר שעות ארוכות של ספירה, ניצחנו במספיק מדינות בשביל להגיע ל-270 אלקטורים".  

על פי רשתות CNN ו"פוקס ניוז" ביידן הבטיח את ניצחונו במדינת מישיגן. ב"פוקס ניוז" קבעו שעות לפני כן כי הוא ניצח גם באריזונה, וכעת הוא ביתרון במספר האלקטורים, 214-264. לפי החישוב של "פוקס ניוז" כעת חסרים לביידן רק ששה אלקטורים כדי להגיע ל-270 הדרושים לניצחון. מספר האלקטורים בנבאדה הוא ששה, ובה הוא ניצב ביתרון קטן, של 0.6%. בשל שיטת הספירה בנבאדה, התוצאות במדינה לא יתקבלו לפני שעות הערב. ב-CNN, עדיין לא הכתירו את ביידן למנצח באריזונה, ולכן הוא עדיין מעט רחוק יותר מקו הגמר. ב-CNN עומד מניין האלקטורים של ביידן על 253.

"הדמוקרטיה היא הלב הפועם של האומה", אמר ביידן בנאומו הלילה, "בזמן המגפה יותר אמריקנים הצביעו יותר מכל שנה בהיסטוריה - יותר מ-150 מיליון הצביעו. העם שולט פה, העם האמריקני הוא זה שיקבע מי יהיה הנשיא של ארצות הברית. אחרי לילה שלם, נראה שזה ברור שאנחנו הולכים לנצח בבחירות האלה. כשייגמרו הספירות - אנו מאמינים שאנחנו ננצח. במישיגן אנחנו מובילים עם 35 אלף קולות ויותר. מישיגן תשלים את הספירה בקרוב, ואני מרגיש מאוד טוב לגבי פנסילבניה, שם אנחנו מנצחים עם 78% מהקולות שהגיעו בדואר".

ביידן עקץ את טראמפ: "כשהבחירות יסתיימו, נעשה מה שתמיד עשינו כאמריקניים - נזנח את הרטוריקה של הבחירות, נוריד את המעלות ונראה שוב אחד את השני. נקשיב זה לזה, נשמע שוב אחד את השני. נכבד. נתאחד, נחלים ונתאחד. תנו לי להבהיר - אני מתמודד כדמוקרט, אבל אמשול כנשיא אמריקני. הנשיאות מייצגת את כולם".

"זה לא יהיה הניצחון שלי, זה יהיה ניצחון של העם האמריקני, של אמריקה. כעת יש לספור את כל הקולות, אף אחד לא ייקח את הדמוקרטיה מאיתנו - לא עכשיו ולא אף פעם. אני בטוח שננצח בסופו של דבר. שאלוהים יברך אתכם ואת חיילינו", סיכם ביידן.

לאחר מכן בצוות הקמפיין של טראמפ קיימו תדרוך משלהם, ללא הנשיא. אריק טראמפ, בנו של הנשיא אמר: "זאת הונאה מוחלטת - אנחנו מנצחים בפנסילבניה. לא ניתן להם לקחת את זה מאיתנו". גם ראש עיריית ניו יורק  לשעבר ופרקליטו של הנשיא בהווה, רודי ג'וליאני, טען שיש זיופים בבחירות, בעיקר בהצבעות בדואר. "הם לא יגנבו מאיתנו את הבחירות", אמר. "זה מאמץ מתואם של הדמוקרטים המושחתים. לא אכפת להם מהעם וזה מצער".

בסביבת טראמפ הודיעו כי הם מתכוונים לדרוש ספירה חוזרת בוויסקונסין, שם ניצח ביידן ב-0.6% בלבד. אם תאושר בקשתם, ספירה כזו עשויה להתחיל רק בעוד שבועיים. נוסף על כך הודיע קמפיין טראמפ כי הוא עתר בדרישה לעצור את הספירה במספר מדינות. במישיגן, שם הוליך ביידן בפער של 0.7% אחרי ספירת 94% מהקולות; בג'ורג'יה, בה הוביל טראמפ ב-1.2% אחרי ספירת 94% מהקולות; ובפנסילבניה, שבה הוביל טראמפ במשך שעות, כשנספרו הקולות מהקלפיות, אך בשעות האחרונות, כנראה משום שנספרים שם הקולות מההצבעה המוקדמת דואר, צמצם ביידן את הפער ל-2.9%.