קבינט הקורונה הכריע: המסחר ייפתח ביום ראשון תחת הגבלות

למרות התנגדות משרד הבריאות, שרי הקבינט אישרו את פתיחת החנויות החל מיום ראשון הקרוב תחת הגבלות: לא בערים אדומות, עד ארבעה אנשים בחנות ובהתאם להנחיות התו הסגול

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/11/20 18:51 יז בחשון התשפא

קבינט הקורונה הכריע: המסחר ייפתח ביום ראשון תחת הגבלות
החנויות חוזרות. שוק מחנה יהודה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קבינט השרים לענייני קורונה אישר הערב (ד') את פתיחת המסחר בערים הירוקות החל מיום ראשון הקרוב ולפי מתווה השלבים. במסגרת התכנית שאישרו השרים ייפתחו חנויות שלא בערים האדומות שנמצאות תחת כתר, כאשר הן יפעלו לפי הנחיות התו הסגול או עד ארבעה אנשים בחנות. בהמשך ידונו השרים על מתווה החזרה של מערכת החינוך והפעולות שיינקטו במקרה של עלייה בתחלואה. 

אחרי שמשרד הבריאות גילה התנגדות רבה לפתיחה מלאה של המסחר, נעתרו השרים לחלופה שהציע שר הביטחון גנץ לפתיחת החנויות רק בערים ירוקות ותחת הגבלות כבר ביום ראשון. השרים מירב כהן, עמיר פרץ ויולי אדלשטיין היו היחידים שהתנגדו למתווה.

בנוגע להחזרת כלל תלמידי מערכת החינוך ללימודים, נשקלות האופציות לחייב מורים לעבור בדיקות קורונה, טרם החזרה ללימודים ולאפשר מפגשים עד 20 תלמידים עם מורה בשטח פתוח.

במקביל לפתיחת המסחר, יגובש המתווה עם ההגבלות לעצירת העלייה בתחלואה, ותישקל ההצעה לביצוע בדיקות שגרתיות לצוותי עובדים. כמו כן, הדגש יהיה לרכז את מירב המאמצים להגדלת כמות ואזור הנבדקים ואכיפה על עטיית מסיכות. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום קבינט הקורונה: "כינסנו עכשיו את קבינט הקורונה. בדיוק כפי שהבטחנו בישיבה הקודמת, אנחנו נפתח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. אנחנו מאפשרים ארבעה לקוחות בכל עת, לא יותר מזה. אנחנו גם יודעים שיש עלייה מסויימת בתחלואה, ולכן אם אנחנו נראה בסוף השבוע הבא, לקראת השלב השלישי הגדול, שיש עלייה בתחלואה, אנחנו נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלות. בשלב זה זו ההחלטה שלנו - פותחים את החנויות, מאפשרים ארבעה לקוחות. ואני מבקש מכולם לכבד את הכללים הללו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן