אמיר אוחנה: "שתי מגפות מכות בחברה הערבית: הקורונה והאלימות"

השר לבטחון הפנים אומר כי חברה הערבית סובלת ממיעוט עברייני המייצר פשיעה בהיקף ובעוצמה החורגים ממידותיה. "הנחיתי את המשטרה לקדם ולתעדף את הטיפול בפשיעה בחברה הערבית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/11/20 17:25 יד בחשון התשפא

אמיר אוחנה: "שתי מגפות מכות בחברה הערבית: הקורונה והאלימות"
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כתב הערב (א') בחשבון הפייסבוק שלו, כי "שתי מגיפות מכות קשה בחברה הערבית בעת הזאת: מגפת הקורונה ומגפת האלימות". את הדברים כתב אוחנה בעקבות הרצח המשולש הלילה, המצטרף לעשרות מקרי רצח מתחילת השנה.

בעקבות מקרי הרצח הרבים בחברה הערבית, הערכת המצב השבועית של משרד בטחון הפנים וראשי משטרת ישראל, שב"ס וכב"ה - תיערך לראשונה במהלך כהונתו של אוחנה, ביישוב ערבי/מעורב. "המסר שאני מבקש לשדר בכך, הוא שהמשטרה פועלת ותמשיך לפעול למען כל אוכלוסיית המדינה במאבקה גם בהתפשטות נגיף הקורונה, אך גם בפשיעה ובאלימות".

השר אוחנה כתב כי מיעוט עברייני במגזר, מביאים לסבל רב: "החברה הערבית סובלת ממיעוט עברייני המייצר פשיעה בהיקף ובעוצמה החורגים בהרבה ממידותיה, וגורמים לסבל עצום ולכאב נוראי. יותר מדי צעירות וצעירים שלא זכו להתבגר ולהגשים חלומות, יותר מדי הורים שאיבדו את היקר להם מכל, ובעיקר – פחות ופחות תקווה לעתיד טוב יותר".

"הנחיתי את המשטרה לקדם ולתעדף את הטיפול בפשיעה בחברה הערבית", הוסיף אוחנה, "רק בשבוע שעבר קיימתי ישיבת עבודה עם יו"ר הועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית, ח"כ מנסור עבאס, יחד עם בכירי המשרד ומשטרת ישראל והצגנו בפניו את הפעולות שבוצעו, הכוללות בין היתר הקמת תחנות רבות בישובים ערבים וגיוס שוטרים, בשנים האחרונות ואלה שיבוצעו.

אוחנה סיים את דבריו וכתב כי הטיפול בפשיעה יארך זמן. "מדובר במאמצים ומשאבים רבים שיש להם השפעה חשובה. זה לא "זבנג וגמרנו", אך הפעולות הללו יניבו בוודאות פירות, גם אם בטווח הארוך. הנושא הוא בנפשנו. אעשה ככל יכולתי כדי שמשטרת ישראל תעמוד בהצלחה ביעד הלאומי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן