קורונה בעולם: הגל השני מכה בעוצמה - מדינות חוזרות לסגר

אחרי שגם צרפת וגרמניה הודיעו על סגר ברחבי המדינה, כעת בריטניה ואוסטריה הכריזו על צעד דומה, כבר מהשבוע הבא, בעקבות העלייה הגדולה בתחלואה. שלושה ימים לפני הבחירות - בארצות הברית מתגלים יותר מ-100 אלף נדבקים חדשים ביום

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/20 18:32 יג בחשון התשפא

קורונה בעולם: הגל השני מכה בעוצמה - מדינות חוזרות לסגר
אין יציאה מהבתים, סגר בצרפת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הגל השני מכה ברחבי העולם כאשר צרפת, בלגיה, גרמניה, ויוון כבר הודיעו על סגר כללי. ראש ממשלת בריטניה הודיע הערב (שבת) על הטלת סגר ברחבי המדינה לכל החודש הקרוב, אך בתי ספר אוניברסיטאות וקולג'ים יישארו פתוחים. "לא נוכל לנגיף להרוס את עתיד ילדנו", הסביר ג'ונסון. "אני יודע כמה קשה זה יהיה לעסקים".

שלושה ימים לפני הבחירות הגורליות לנשיאות ארצות הברית, שיא חדש בתחלואה עם יותר מ-100 אלף נדבקים חדשים במהלך 24 השעות האחרונות. בעקבות כך, עוקפת ארצות הברית את הודו במספר הנדבקים. 

בצרפת, הוכרז לפני מספר ימים סגר, לפיו אסור לצאת כלל מהבתים למעט לצורך הצטיידות במצרכים חיוניים ולאימון ספורט של שעה ביום, כאשר מי שירצה לצאת – יידרש למלא טופס מיוחד שיאפשר לו לעשות זאת. למרות ההנחיות, בתי הספר במדינה נשארים פתוחים גם בתקופת הסגר, ולפחות עד ה-1 בדצמבר.

גם יוון שמתמודדת עם עלייה בתחלואה צפויה להודיע על הגבלות נוספות, דבר שיקשה מאוד על התיירות במדינה. ראש הממשלה היווני, קיריאקוס מיצוטאקיס, הודיע על מספר צעדים חריפים שייכנסו לתוקף ביום שלישי הקרוב, ויימשכו עד סוף החודש. מקומות בילוי, מסעדות, בתי קפה, ובתי קולנוע בחלקים רבים ביוון ייסגרו, ויוטל עוצר לילי.