הרבנים אריאל ודרורי נגד הרב לאו: "הזדעזענו מחילול ה' שבדבריו"

מספר רבנים חתמו על עצומה היוצאת נגד המאמר של הרב בני לאו על כיצד להתייחס כלפי להט"בים בתוך הקהילה. "לא נותרה בידינו ברירה אלא להעלות את מחאתנו על הכתב ולקרוא בקול גדול: 'אין מקיפין בחילול השם! ויהי רצון שישוב בתשובה שלמה'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 14:21 יא בחשון התשפא

הרבנים אריאל ודרורי נגד הרב לאו: "הזדעזענו מחילול ה' שבדבריו"
הרב בני לאו, צילום: כיפה

שבועיים וחצי מאז פרסם הרב בני לאו מסמך מטלטל המתייחס לסוגיות הסבוכות בהקמת משפחה עבור להט"בים. המסמך נכתב לפי הרב ברוח ההלכה, ובהשתלבות בקהילה הדתית-לאומית, ומציע שורה של פתרונות לנושאים הנפיצים הללו. אלא שהדברים קיבלו גינויים רבים, בעיקר מצד הצד החרד"לי, וכעת יצא מסמך נוסף עליו חתומים רבנים רבים היוצאים נגד הרב לאו. 

זוגיות ומשפחה להט"בית: הרב בני לאו במסמך מטלטל

כותרת המסמך "אין מקיפין בחילול השם – חובת מחאה" הוא מכתב היוצא נגד דבריו של הרב לאו, וקוראים לו לחזור בתשובה. על המסמך חתומים  רבה לשעבר של רמת גן הרב יעקב אריאל, רב העיר קרית שמונה הרב צפניה דרורי, נשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו, ראש הישיבה לצעירים הרב יעקב פילבר, הרב פרופ' נחום רקובר והרב חיים שטיינר ר"מ בישיבת מרכז הרב. הדברים במסמך נשענים על דבריו של הרב צבי יהודה שיש למחות על חילול השם. במסמך שמו של הרב לאו לא מופיע במפורש, אך כלל הדברים מצביעים כי עליו מדובר.

צילום: צילום מסך

בנוסח המודעה נכתב: "אחר שהזדעזענו מחילול השם שבדברי פלוני, רב קהילה מירושלים, הננו מרגישים חובה לקדש שם ה' ולמחות על דברים שנאמרו". על פי המודעה במאמרו של הרב בני לאו "ישנה לגיטימציה לאיסורי תורה חמורים למכונים "להט"בים" והסדרת מעמדם בברית הזוגיות של בני זוג מאותו המין, שכביכול יוכלו כך להיקרא משפחה, ולתת להם זכויות ציבוריות שונות, להכניסם לקהילות ועוד, ה' ישמרנו מדעות רעות שכאלה".

בלב המודעה הודגש כי "מאחר שפרסמם ברבים, לא נותרה בידינו ברירה אלא להעלות את מחאתנו על הכתב ולקרוא בקול גדול: 'אין מקיפין בחילול השם! ויהי רצון שישוב בתשובה שלמה'". עוד נכתב: "בענייני כלל ישראל ובעניינים ציבוריים – אסור לרבנים שאינם נושאים במשרת רבנות גדולה ושאינם מזקני תלמידי חכמים שבדור – לבטא את עמדתם הציבורית ברבים, ובפרט בנושאים חמורים מעין אלו ואיסורי תורה אשר אינם טבע הבריאה אלא חוקת הגויים, עליהם אנו מוזהרים שלא לעשותם ושלא תקיא הארץ אותנו, והדבר ברור לכל אדם בריא ומוסכם על כל רב בישראל ועל גדולי ישראל מכל החוגים והגוונים".