משרד הבריאות יחקור את התנהלות בתי החולים אך לא יחשוף את הממצאים

משרד הבריאות מינה ועדה לבדיקת הטיפול בחולי הקורונה בבתי החולים, אלא שממצאי הבדיקה לא ייחשפו אף פעם בפני הציבור. במכתב של מנכ"ל המשרד נכתב: "כל חומר יהיה חסוי בפני כל אדם, לרבות המטופל הנוגע בדבר".

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 08:03 יא בחשון התשפא

משרד הבריאות יחקור את התנהלות בתי החולים אך לא יחשוף את הממצאים
שר הבריאות במחלקת קורונה, צילום: ללא

משרד בריאות החל בבדיקת איכות הטיפול בחולי הקורונה בכל 30 בתי החולים הכלליים בישראל. הבדיקה נערכת בעקבות החשיפה ב"ישראל היום" על המחדלים הקשים במחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון.  אלא מה שמתברר כהפתעה גמורה היא החלטת מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לא לחשוף את ממצאי הבדיקה. במכתב שכתב מראש לכל מנהלי בתי החולים, הודיע לוי  כי כל ממצאי ומסקנות החקירות, יהיו חסויים לעד בפני הציבור. לוי הגדיל לציין כי אפילו לא 30 אלף חולי הקורונה שאושפזו לא יעודכנו בממצאים.

הוועדה שהוקמה לאחרונה, דווקא אחרי דרישות בתי החולים שתקום, תכלול תשעה חברים וביניהם בכירים במשרד הבריאות כולל פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ולבטיחות במשרד הבריאות שמונה ליו"ר הוועדה, וכן מנהלים ורופאים בכירים מבתי החולים רמב"ם בחיפה, הדסה עין כרם בירושלים, בילינסון בפתח תקווה, סורוקה בבאר שבע ועוד.

במכתבו של מנכ"ל משרד הבריאות למנהלי בתי החולים נכתב: "הוועדה המיוחדת תחקור את איכות הטיפול בחולי הקורונה ותוצאותיו בבתי החולים מתוך מטרה למפות פערים ומגמות ועל מנת להביא לעלייה מתמדת באיכות שירותי הרפואה הניתנים לחולי הקורונה". אלא שבהמשך המכתב כתב לוי: "תוכן הדיונים שיתקיימו בוועדה, הפרוטוקול, כל חומר שיוכן לשם הדיון שיימסר לה, סיכומיה ומסקנותיה, יהיו חסויים בפני כל אדם, לרבות המטופל הנוגע בדבר ולא ישמשו כראיה בכל הליך משפטי".