גמזו: "שמח על הבחירה בפרויקטור החדש - אמשיך לסייע"

בעקבות ההודעה על מינויו של פרופ' נחמן אש לממונה החדש על המאבק בקורונה, הוציא הממונה הראשון הודעה בה איחל למחליפו הצלחה רבה והבהיר כי "יהיה זמין לכל בקשה". לבקשת אדלשטיין, גמזו יישאר בתפקידו עד אמצע החודש הבא כדי לחפוף את מחליפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 13:05 ט בחשון התשפא

גמזו: "שמח על הבחירה בפרויקטור החדש - אמשיך לסייע"
הפרויקטור שעוזב. פרופ' גמזו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה ושר הבריאות הודיעו היום (ג') על מינויו של פרופ' נחמן אש לתפקיד הפרויקטור החדש במקום פרופ' רוני גמזו, ויחל את החפיפה כבר מחר. גמזו נענה לבקשת שר הבריאות וימשיך בתפקידו עד ל-13 בנובמבר עד לסיום החפיפה ויחזור באופן הדרגתי לניהול בית החולים איכילוב. 

פרופ' רוני גמזו שכיהן במשך ארבעה חודשים כממונה למאבק בקורונה אמר מיד עם צאת ההודעה על מחליפו: "אני שמח על בחירתו של פרופ' אש לפרויקטור הבא, ואמשיך לסייע גם לאחר סיום החפיפה, לייעץ ולהיות זמין לכל בקשה שלו, של שר הבריאות וממשלת ישראל למען עם ישראל. זו תקופה מאתגרת במיוחד לאור הצורך בחזרה בטוחה ומדורגת לשגרת קורונה, תוך ביסוס השליטה שלנו בהפחתת התחלואה והתמקדות בעשרות תהליכים מורכבים ובמאות ישובים במדינת ישראל". 

מי שמכיר היטב את פרופ' אש הוא מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, בעקבות התקופה המשותפת של שניהם כאשר לוי היה קצין הרפואה הראשי בצה"ל ואש היה סגנו. "אני מאוד שמח על הבחירה" אמר פרופ' לוי על המינוי, והוסיף כי "פרופ' נחמן אש הינו איש מקצוע מהמעולים שיש ועסק רבות בתחום איכות הרפואה, בתחום המידע והניהול ברפואה ובריאות. פרופ' אש עסק בשנה האחרונה רבות גם בתחום הקורונה, והחידושים במידע וטיפול הקורונה, והשתתף בוועדות רבות מטעם משרד הבריאות".

לוי סיכם ואמר כי "פרופ' אש הוא איש ביצוע מעולה ובעל ניסיון רב. אני מקבל את בואו בברכה ואשמח לעבוד יחד איתו תחת שר הבריאות".