הקבינט אישר: כיתות א'-ד' והצהרונים ייפתחו ביום ראשון

הקבינט אישר את פתיחת מערכת החינוך עד כיתה ד', ואת פתיחת המספרות ומכוני הקוסמטיקה. בתוך כך, מספרי החולים הקשים והמונשמים מוסיפים לצנוח, גם מספר החולים הפעילים בירידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 20:04 ח בחשון התשפא

הקבינט אישר: כיתות א'-ד' והצהרונים ייפתחו ביום ראשון
מחלקות הקורונה. מתחילות להיסגר?, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המספרים צוללים - והמשק בדרך להיפתח. על פי נתוני משרד הבריאות שעודכנו הערב (ב'), מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל עומד נכון להיום על 13,375. מדובר במספר הנמוך ביותר מאז ה-7 ביולי - לפני שלושה וחצי חודשים.

המל"ל: פתיחת מערכת החינוך - לפני המסחר והחנויות

על פי נתוני משרד הבריאות, אמש נערכו 21,012 בדיקות לגילוי קורונה בישראל, כשמתוכן אומתו כחיוביים לנגיף 569 בני אדם. היום מאז חצות אומתו 495 בני אדם, מתוך כ-27 אלף בדיקות. בבתי החולים מאושפזים 903 בני אדם, מתוכם 142 מוגדרים במצב בינוני, ו-486 במצב קשה. מספר המונשמים עומד כעת על 196, ירידה מ-200 לראשונה מאז ערב יום הכיפורים, לפני כחודש.

מאז חצות נפטרו תשעה בני אדם מנגיף הקורונה ומסיבוכיו, ובסך הכל הגיע הערב מספר הנפטרים כתוצאה מהנגיף ל-2,440 מאז פרוץ המגפה, בחודש פברואר.

קבינט הקורונה: אושרה פתיחת כיתות א'-ד', מספרות ומכוני קוסמטיקה

ישיבת קבינט הקורונה נמשכת בשעות האחרונות, ועיקר הדיון נסוב על פתיחת מערכת החינוך בכיתות א' עד ד', ובמתווה הצהרונים וההסעות. שרי הקבינט אישרו את המתווה שהציג המל"ל, לפיו הצהרונים ייפתחו בקבוצות של עד 28 ילדים.

תלמידי כיתות א' וב' ילמדו בקבוצות מפוצלות, יחוייבו בעטיית מסכות, וההסעות יתקיימו עם הפרדה באמצע האוטובוס, במטרה לחסוך בעלויות של הסעות נוספות. הצהרונים אמורים להתקיים בחלוקה על פי שכבות גיל, ולפי מוסדות חינוכיים, כדי למנוע ככל הניתן ערבוב בין הילדים ממוסדות ומגילאים שונים.

כמו כן נמסר כי צוות בהשתתפות שר הבריאות, שר האוצר, שר המדע והמל"ל יבחן את האפשרות לצמצום תכנית היציאה מהסגר לחמישה עד שבעה שלבים ויציג המלצותיו לקבינט עד ה-29/10/2020, כזכור, תכנית היציאה המלאה מהסגר כוללת תשעה שלבים, ומגיעה עד חודש פברואר 2021.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', שר הבריאות יולי אדלשטיין התנגד למהלך והזהיר: "משרד הבריאות לא יעמוד בהצעה הזו". שר האוצר ישראל כ"ץ תקף את אדלשטיין ואמר: "ההתנגדות של משרד הבריאות צפויה. שר הבריאות יכול להגמיש עמדות כמו שכולנו עושים. הפעולות הם המינימום שבמינימום כדי לאפשר לעסקים קטנים לחזור לפעילות". עוד הוסיף: "למה לקיים דיון אם בסוף למשרד הבריאות יש וטו?"

עוד דווח כי נתניהו אמר לשרים כי "הדבר הראשון שנקדם זה החינוך. אם נעשה את זה, צריך לאפשר למידה של כיתות א'-ב' לסירוגין עם הצהרונים במתכונת המשולשת". על המשך ההקלות אמר נתניהו: "הדבר שני שנשמר זה הטיפולים אחד על אחד, והדבר השלישי זה המסחר. אני מסכים להוריד מרכזים מסחריים ולהשאיר חנויות רחוב בגלל הצפיפות, ואז הצימרים". 


(נתניהו בישיבת הממשלה, אמש)

ברשויות המקומיות נרשם זעם רב על החלטת הקבינט לפתוח את כיתות א' וב' בקפסולות לחצאי שבוע בלבד. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר היום כי "אפשר לפתוח את כיתות א-ב בקפסולות חמישה ימים בשבוע, בלי תקציב נוסף וע"פ הוראות משרד הבריאות - רק תנו לנו לנהל".

זעם ברשויות המקומיות: "זאת החלטה הזויה, לא יהיו לימודים במתכונת שהמל"ל דורש".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר במהלך דיון של ראשי הרשויות המקומיות כי "תכננתי לפתוח את כיתות א'-ב' באופן מלא ושיקפצו כולם". לדבריו, "יש ציבור שלם במדינת ישראל, תלמודי התורה, שנפתח, ורוני נומה, האחראי במגזר החרדי לטיפול בקורונה, מדבר איתי על איזה מתווה אפשר למצוא. אני תכננתי בלי קשר לזום הזה לפתוח ומי שלא רוצה שלא יבוא. מי שמתאים לו שיבוא, אנחנו לא צריכים להתחנן, אני פותח נקודה".  

מנגד, מספר ראשי מועצות אמרו ינהגו על פי ההחלטה הסופית. ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר בשיחה עם חדשות כיפה כי הוא "נגד פעולות פרטיזניות של כל אחד באופן עצמאי".

החלטות קבינט הקורונה שהתקבלו הערב

1. חינוך:

1. הלימודים בכיתות א'-ב' יתקיימו לסירוגין (פיצול, מחצית כיתה), על פי נוסחה שהובאה לקבינט שתהווה פתרון מעשי זמני לטווח המיידי.

  • א. כל כיתה בשכבות א'-ב' תפוצל לשניים. לא יהיה ערבוב בין שתי הקבוצות. התלמידים יחויבו בעטית מסכות.
  • ב. צהרונים יכללו עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א' או כיתות ב') ומאותו מוסד חינוכי, לא יותר מ-3 קפסולות. שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים.
  • ג. הסעות לצהרונים (היכן שיש) יתקיימו בצורה הקיימת כיום, אך תתקיים הפרדה באמצע האוטובוס והתלמידים יחויבו בעטית מסכות.

2. רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור משרד החינוך.

3. פתרון הקבע לסוגיית הפעלת כיתות א'-ב' בתקופת הקורונה יגובש לאחר שנלמד את מה שקורה בגנים וינותחו החלופות שעלו בדיון וחלופות נוספות. אחריות: שר החינוך יחד עם משרד הבריאות, משרד האוצר, משרד רה"מ והשלטון המקומי.

2. מסחר:

  • 1. בשלב הקרוב (1/11) יפתחו התחומים שנקבעו במתווה (רפואה משלימה, טיפולים לא רפואיים).
  • 2. טיפולים 1*1, ספרים (מספרות), טיפולי יופי וקוסמטיקה, מורי נהיגה, מאמנים אישיים ותחומים נוספים בהתאם לרשימה שתגובש ע"י משרד הבריאות.
  • 3. חנויות רחוב, צימרים ושירותים קהילתיים – יובאו לדיון ביום חמישי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן