סמוטריץ' נגד מירי רגב: "חוסר הבנה של איך העניינים מתנהלים"

שר התחבורה לשעבר תוקף את מחליפתו בתפקיד, בשל דבריה על ההתנגדות להקמת מערך ה"מטרו" במרכז הארץ: "האמירה של רגב היום משקפת חוסר הבנה של איך העניינים במשרד מתנהלים. וזה מטריד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 20:24 ח בחשון התשפא

סמוטריץ' נגד מירי רגב: "חוסר הבנה של איך העניינים מתנהלים"
סמוטריץ' ורגב בטקס חילופי השרים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תוקף היום (ב') את שרת התחבורה הנוכחית, מירי רגב, שהחליפה אותו בתפקיד. סמוטריץ' כתב כי התאפק עד היום לא לבקר את התנהלותה במשרד, אבל כעת הוא כבר "לא יכול לשתוק".

"‏אני כבר חצי שנה מתאפק מאוד לא לבקר את שרת התחבורה מירי רגב על התנהלותה במשרד, ולא שאין על מה", כתב סמוטריץ'. "חשוב היה לי לא לדבר מפוזיציה ולתת לה את הקרדיט לנהל את המשרד כפי שהיא מבינה, גם אם זה שונה פעמים רבות מאיך שאני חשבתי שנכון להתנהל".

רגב: "לא אאשר את תכנית המטרו, צריך לחבר את המרכז לפריפריה"

המתקפה של סמוטריץ' על רגב מגיעה על רקע דבריה אמש בנושא התכנית להקמת מיזם ה"מטרו" בגוש דן והסביבה, תכנית שאפתנית להקמת מספר קווי רכבת תחתית מהירה, שתשלים את הרכבת הקלה המוקמת בימים אלו בערי המרכז.

רגב אמרה אתמול בוועידת ישראל לנדל"ן של 'גלובס', כי היא מתנגדת לתכנית. לדבריה, "אם התוכנית הזו תהיה מונחת לפתחי ביישומה אני אתנגד - כי אני חושבת שכרגע אנחנו צריכים לחבר את הפריפריה למרכז ברשת מסילות נוספת המקבילה למסילת החוף. בזה נביא לפיזור אוכלוסייה ותעסוקה, להנעה של עובדים ממרכז הארץ לצפון ולדרום וליהודה ושומרון". 

כלומר את מתנגדת כרגע לקידום המטרו?
"אנחנו נפקיד את התוכניות. בזמן שנצטרך לממש אני אשקול עם הממשלה. אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן, אנחנו זקוקים לחיבור ישראל ואם אנחנו רוצים לייצר מקומות עבודה חדשים בצפון ובדרום ולתת מענה למעבר צה"ל לנגב, אנחנו צריכים להשקיע בתשתיות נגישות וזמינות. ברור שאין כרגע כסף גם לזה וגם לזה".


(ח"כ בצלאל סמוטריץ', ארכיון)

סמוטריץ' טען כי דבריה של רגב הם "אמירה פופוליסטית ומופרכת", וכי לרגב אין מושג איך מתנהלים הדברים במשרד התחבורה: "על התנגדותה לתכנית המטרו בגוש דן אני כבר לא יכול לשתוק", כתב. "מדובר באמירה פופוליסטית ומופרכת.
לרשת הסעת ההמונים הקישורית שעתידה לקום בגוש דן תהיה השפעה אדירה על הכלכלה ועל איכות החיים של אזרחי ישראל כולם. כולל תושבי הפריפריה".

לדברי סמוטריץ', "הניסיון להציג את זה מול השקעה בפריפריה ‏הוא פופוליזם זול שמשקף חוסר הבנה. ראשית, כאמור, הדבר ישרת גם את תושבי הפריפריה שמגיעים למרכז ויקל על החיבור שלהם למרכז. שנית, תרומתו לכלכלה ולפריון תאפשר הגדלת ההשקעה בפריפריה. שלישית, והכי חשוב, מקורות המימון המתוכננים למטרו לא מגיעים מתקציב המדינה, הם לא באים על חשבון ‏תקציבי הפריפריה ובעיקר הם לא יהיו קיימים בפריפריה. מדובר על שילוב של השקעות פרטיות (מכרזי P.P.P) והכנסות מהשבחת ערך הקרקע באזורי הביקוש הסמוכים לקווים המתוכננים. אלה מקורות מימון שפשוט לא קיימים במיזמים אחרים".

שר התחבורה לשעבר הוסיף כי "השקעה בפריפריה חשובה. כשר תחבורה האצתי מאוד את תכנון קו הרכבת לאילת ‏ואני מאמין שאם נתגבר על האתגרים המדיניים מול מצריים אפשר יהיה גם להקים אותו. אותו כנ"ל ביחס להארכת כביש 6 עד שלומי וכו'. אבל לכל זה אין שום קשר למטרו והאמירה של רגב היום משקפת חוסר הבנה של איך העניינים במשרד מתנהלים. וזה מטריד".

בתגובה נמסר מלשכתה של רגב: "מסתבר שסמוטריץ לוקה בשכחה וכמו בנט הוא אינו זוכר מה העמדה "הנכונה" עבורו בכל רגע נתון. בראיון סיום תפקידו כשר התחבורה ל'גלובס' הוא הצהיר בעצמו שיש לשקול מחדש את תוכנית ה'מטרו', מה שלא מפריע לו עכשיו לתקוף את רגב כדי לקבל מחיאות כפיים מפטרוני מדינת תל אביב כדי לקושש קולות בקלפי.
זה הזמן להזכיר כי מדיניות האנטי פריפריה שלו הביאה עלינו את אפליקציות התחבורה הציבורית שהפלו לרעה את הפריפריה באופן ניכר - מהלך שנבלם על ידי השרה רגב שעמדה על שיוויון לטובת תושבי הצפון והדרום. בנט וסמוטריץ' חזקים בדיבורים וחלשים במעשים".