אדלשטיין: "אני לא נגד לימוד תורה. אני נגד הדבקה, נגד סגר שלישי"

שר הבריאות הסביר מדוע לא נקבעו תאריכים מוגדרים ליציאה מהסגר, הציג תמונת מצב חיובית לפתיחת המשק ודיבר גם על הקושי שבאכיפת ההנחיות במגזר החרדי: "לא רוצה לראות שוטרים פורצים לתלמוד תורה, אבל קנסות כן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/20 09:43 ד בחשון התשפא

אדלשטיין: "אני לא נגד לימוד תורה. אני נגד הדבקה, נגד סגר שלישי"
שר הבריאות יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90

בדיון הארוך שנערך אתמול (ד') בקבינט הקורונה הוחלט לקבל את עקרונות מתווה היציאה, על פי נתוני תחלואה ולא לפי תאריכים. "בכל פתיחה יש עלייה בתחלואה", אמר הבוקר שר הבריאות יולי אדלשטיין, "אבל מה לעשות שאנחנו במצב אחר ומנסים לקטוע את שרשרת ההדבקה. רוב האזרחים עם כל הכבוד לכל מיני טוקבקיסטים, נהגו למופת ושמרו על הכללים. ההחלטות שהתקבלו בישיבה הן שבין כל שלב של הקלות יעברו לפחות שבועיים ושהקלות נוספות יהיו רק בהתאם לאותם מדדי תחלואה שהציג משרד הבריאות, לא נקבע תאריכים". את הדברם אמר ברדיו "103FM".

אדלשטיין אמר כי בממשלה נוהגים בזהירות: "אנחנו זהירים ולא נותנים לכל הפופוליסטים להשתלט עם כל הצעקות. בכל פתיחה כזאת יש עליה בתחלואה אבל אנחנו במצב אחר, יש לנו מערך קטיעת שרשראות הדבקה יחד עם פיקוד העורף, אלפי חוקרים, לכן אני מקווה שאנחנו נמשיך לרדת, כמה שפחות הפרות - כך יהיה יותר קל להשתלט על הדברים האלה וכמה שנדע לאכוף".

על הקושי באכיפת ההנחיות במגזר החרדי, אמר אדלשטיין כי הוא תומך בצעדים כלכליים נגד מפירי ההנחיות: "דיברתי עם כל גורם רלוונטי מהשרים הרלוונטיים והיועמ"ש ואמרתי – תראו חברים המצב פשוט מאוד, אני לא רוצה לראות שוטרים פורצים לתלמוד תורה, אבל קנסות כן. שלילת רישיון? כן. עיכוב תקציבים, זה מה שאמרתי".

"אני רואה מתקפות עליי, שבוע שעבר הייתי אחד שנכנע לחרדים והיום אני האויב הגדול של החרדים, נו בסדר. אני אפעל רק על פי השיקולים הבריאותיים ושום דבר אחר לא מעניין אותי. אני ודאי לא נגד לימוד תורה אבל אני נגד הדבקה, נגד סגר שלישי. אני עוד לא אמרתי נואש. אני לא יכול לקחת רופא ולשלוח אותו לעשות אכיפה, אבל לחצתי על כל הגורמים וגם היום פרויקטור הקורונה העלה את נושא הקנסות בישיבת הקבינט. כולם מסכימים, דיברתי גם עם רה"מ וכולם אבל בין דיבור למעשה צריך לסגור את המרחק ויפה שעה אחת קודם".

שר הבריאות אמר כי עלינו ללמוד לחיות לצד הקורונה: "אם אנחנו רוצים להקטין מבחינת המאבק במחלה נטו, שכולם ישבו בבית ויהיה אפס חולים אבל החיים ממשיכים. צריך ללמוד לחיות בצל הקורונה. אשרי האדם הדואג תמיד כידוע אבל זה תלוי בכול אחד ואחת מאיתנו, אם נשמור על הכללים הבסיסיים ביותר כגון מסכה וריחוק חברתי. אם לא נצעק כל הזמן מה לפתוח, יהיה יותר קל."

לדברי אדלשטיין, בקרוב תגענה לישראל טכנולוגיות חדשות שתעזורנה בפתיחת המשק: "אנחנו יותר חזקים. הוספתי אחים ואחיות לבתי החולים, מערכת הבריאות התחזקה קצת, אנחנו ערוכים יותר מבחינת קטיעת שרשראות ההדבקה, אנחנו עושים 60 אלף בדיקות ליום. אבל צריך להבין, אנחנו נחיה בצל הקורונה לאורך זמן. לכן מה שאנחנו נעשה כולנו ביחד זה להיזהר ומה שאנחנו כמשרד הבריאות נעשה זה נביא בקרוב בשורה של טכנולוגיות חדשות שיאפשרו לנו להיות טיפה פחות שמרניים בנושא פתיחת המשק".

(תדרוך שר הבריאות, יום שלישי)