עקרונות מתווה ההקלות: מעבר לפי מדדים ושבועיים לפחות בין כל שלב

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, פורסם כי מתווה היציאה והמעבר בין השלבים יכלול את העקרונות הבאים: מדדי הבריאות הם אלה שיקבעו, ולא תאריכים, ותישקל צמצום התכנית לחמישה שלבים במקום תשעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 22:03 ג בחשון התשפא

עקרונות מתווה ההקלות: מעבר לפי מדדים ושבועיים לפחות בין כל שלב
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

אחרי שבישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה היום (ד'), לא הצליחו להגיע לשום החלטה לגבי מתווה ההקלות והשלבים הבאים בתכנית, כעת מתפרסמים העקרונות על פיהם יפעלו בהמשך. בין העקרונות שהוסכמו על השרים: הערכת מצב לפני כל שלב לפי התכנון ולפחות 14 ימים בין כל שלב.

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הוציאו הודעה זמן קצר לאחר תום ישיבת קבינט הקורונה, שמסדירה את עניין עקרונות הבסיס. ואלה העקרונות כפי שפורסמו: 

1. המעבר משלב לשלב בהקלות יהיה על פי מדדי הבריאות, כמו רמת התחלואה, קצב ההדבקה ואחוז החיוביים מסך הבדיקות. ולא לפי תאריכים.

2. בין כל שלב לשלב יחלפו לפחות שבועיים שלמים שיאפשרו לקבינט ולמומחי משרד הבריאות לבחון את הנתונים.

3. לפני כל מעבר לשלב הבא, תתקיים הערכת מצב לבחינת התמונה הנוכחית אל מול התכנון המוקדם, ובהתאם למדדי הניהוג והבקרה שנקבעו בתכנית.

4. הדיון לגבי מספר השלבים בתכנית ותכולת כל שלב, יימשך בשבוע הבא. ותישקל האפשרות לצמצם את התכנית לחמישה שלבים במקום תשעה.  במסגרת זו תסוכם גם סוגיית החינוך.

5. משרד הבריאות יגבש עד לישיבה הבאה התייחסות לנושאים שהועלו על ידי השרים.

מוקדם יותר פורסם כי מתווה משרד החינוך שהוצג בקבינט קובע שהגנים יפעלו במשך שישה ימים בשבוע, כיתות א'-ד' - 5 ימים בשבוע, כשהם מפוצלים לשתי כיתות, כיתות ה'-ו' - 5 ימים בשבוע, מפוצלים לשתי כיתות, כיתות ז'-ט' - לפחות יומיים בשבוע ולמידה מרחוק, כיתות י' - י"ב - יומיים בשבוע ולמידה מרחוק.