הרב אילעאי עופרן: "מתבייש בקבוצה שהיא עצמי ובשרי"

רבה של קבוצת יבנה, פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא תוקף את "הגברים חובשי כיפה סרוגה", שלדבריו משמיעים לא פעם, "קולות של עוול". בנוסף הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי קרן תקווה "שהביאה השפעה קפיטליסטית בגרסה היותר מנוכרת שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 18:42 ג בחשון התשפא

הרב אילעאי עופרן: "מתבייש בקבוצה שהיא עצמי ובשרי"
הרב אילעאי עופרן, צילום: מאת אביעד299 - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=83858588

הרב אילעאי עופרן, הרב של קבוצת יבנה וראש המכינה הקדם צבאית "רוח השדה" מפרסם פוסט חריף בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא אומר כי "בחודשים האחרונים, לראשונה בחיי, אני מוצא את עצמי מדי פעם מתבייש ומתכווץ בקבוצה שהיא אני, עצמי ובשרי, ביתי ומבצרי".

"אף פעם לא התביישתי בכיפה שלראשי" אומר הרב עופרן, "גם לא כאשר טפלו למגזר שאליו אני משתייך עוולות וזוועות. לא כשאמרו לי ש"אתם רצחתם את רבין" וגם לא כשהאשימו אותנו בתג מחיר. ידעתי תמיד שה"פרופיילינג" הזה הוא טעות בזיהוי והשמצה פרועה. אותן תופעות מכוערות הן שוליים של שוליים, שהרוב המוחלט מתנגד להן בתוקף ובעוז. יכול להיות שההאשמות הללו שירתו מישהו מבחינה פוליטית, אבל סהדי במרומים שאין בזה אפילו קמצוץ מן האמת".

אך כעת, אומר הרב עופרן כי יש שינוי. "בחודשים האחרונים, לראשונה בחיי, אני מוצא את עצמי מדי פעם מתבייש ומתכווץ בקבוצה שהיא אני, עצמי ובשרי, ביתי ומבצרי. שוב ושוב, נשמעים מסביב קולות עוול שהדוברים היחידים שמקדמים אותם הם גברים חובשי כיפה סרוגה - אם קראתם מאמר נגד חוקי הנגישות לנכים, יש להניח שכתב אותו גבר חובש כיפה סרוגה. אם שמעתם קריאות לביטול הביטוח הלאומי, לצמצום ביטוח הבריאות הממלכתי או התנגדות לחינוך חינם לכל, הסיכוי שהדובר חובש כיפה סרוגה גבוה במיוחד"

אתמול התפרסמו חברי הכנסת מהליכוד, אריאל קלנר ועמית הלוי, שהתבטאו בצורה חריגה במהלך הדיון לחוק אלימות כלכלית במשפחה, שכנראה היא הקש ששבר את גב הגמל מבחינתו של הרב עופרן. "מופע האימים אתמול בכנסת, נגד החוק למניעת אלימות כלכלית הוא עוד רגע של חרפה ומבוכה. כמו בכל חוק, גם בזה יש חסרונות ובעיות, אבל אלו שהתנגדו בתוקף לפעולה שמטרתה צמצום אלימות במשפחה בגלל חששות עקיפים ורחוקים, היו בסופו של יום 4 גברים חובשי כיפה סרוגה".

"למותר לציין שבכל המקרים הנ"ל הדרישה היא תמיד לבטל ולמנוע", טוען הרב עופרן ומדייק כי "אף פעם אין הצעה אלטרנטיבית איך לעזור לעניים, לחולים, לנכים או לנשים המוכות. הדובר מסביר את החסרונות שבחוק, את החששות והבעיות, הכל מוצדק ודורש דיון ועיון כמובן, אבל לעולם לא מציע פתרון אחר. (אתם חברי כנסת, לא הוגי דעות. תפקידכם לנסות לפתור את הבעיה. לא להגג וללהג עליה). לכל היותר יש איזשהו מלמול על איך "שוק חופשי", "אחריות הקהילה" וכמובן איך אפשר בלי "שוברים", אבל בינתים - עד ביאת הגואל, הם ממשיכים להתנגד לתיקון עולם".

הרב אילעאי עופרן מפנה את החיצים, למי שלדעתו אשמה בתהליך ובמקרים האלה. "בחלק מזה אשמה קרן תקוה, שהביאה השפעה של השקפה קפיטליסטית בגרסא היותר מנוכרת שלה בקרב גברי המגזר. ולחלק מזה אין לי לגמרי הסבר".

"מה שבטוח שפעם זה היה אחרת ולשם אנחנו חייבים לשוב ומהר", מסכם הרב עופרן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן