גני הילדים ייפתחו, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות

קבינט הקורונה אישר הסרת חלק ממגבלות הסגר: מגבלת הקילומטר תוסר החל מיום ראשון, ועסקים ללא קהל ייפתחו, כך גם גני הילדים. יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות נתניהו: "אם תהיה עלייה במספרים בסופ"ש - נקיים הערכה מחודשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 17:48 כז בתשרי התשפא

גני הילדים ייפתחו, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות
ארכיון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הסגר יסתיים, הפתיחה תיעשה בהדרגה. שרי קבינט הקורונה אישרו הערב (ה') מספר הקלות, שייכנסו לתוקף ביום ראשון הקרוב. דיון הקבינט עדיין נמשך, ובהמשך הערב צפויים השרים לאשר הסרת מגבלות נוספות, ובהם ככל הנראה גם פתיחת גני הילדים.

בנט תוקף את נתניהו: "סגר הוא לא הצלחה - הוא תוצאה של כישלון"

ההקלות שאושרו בקבינט עד כה הן הסרת המגבלה על יציאה מתחום אלף המטרים מהבית. תותר פתיחת עסקים ללא קהל, ומסעדות יוכלו לאפשר שירותי איסוף עצמי. גם הפארקים וחופי הים ייפתחו.

על פי דיווח ב-N12, ראש הממשלה נתניהו הבהיר לשרים כי "אם בסוף השבוע המספרים יעלו - נעשה חשיבה מחודשת". שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על החלטת הקבינט: "החלטה זו תאפשר לחלק חשוב במשק הישראלי לחזור לפעילות ולמנוע אבדן תוצר בסך 13 מיליארד שקלים וגם לצמצם את ממדי האבטלה. נקווה שבקרוב תהיה ירידה נוספת בממדי התחלואה שתאפשר גם את פתיחת כלל העסקים שמקבלים קהל באופן מלא".

בהודעה הרשמית של קבינט הקורונה נאמר כי השרים אישרו עקרונית את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה לכניסת שלב ראשון בהקלות על הסגר החל מיום ראשון הקרוב, אלא אם יחול שינוי במגמת התחלואה ואז הדברים ייבחנו מחדש.
תנאי הסף לפתיחת השלב הראשון: ממוצע 2,000 נדבקים ביום, מקדם הדבקה 0.8. 

שרי הקבינט החליטו כי אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – נעצור את יישום תכנית היציאה ונחזיר מגבלות. לגבי אזורים עם רמת תחלואה גבוהה יתקיים דיון נפרד בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל עד מוצ"ש. 

עוד נמסר כי הקבינט ישלים את הדיון ביעדים ובשאר מרכיבי התכנית במהלך הימים הקרובים.

על פי ההחלטה, להלן השלב הראשון בתכנית היציאה: 

1.      אפשרות לפתיחת מקומות עבודה ללא קהל.

2.      איסוף עצמי ממסעדות (טייק אווי). 

3.      פתיחת מעונות יום וגני ילדים בגילאי 0-6, לפי מתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות.

4.      פתיחת שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים.

5.      פתיחת רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר לתפילה במתווה שייקבע ע"י משרד הבריאות, בט"פ ומל"ל לפי קפסולות. כמו כן הר הבית ייפתח.

6.     הסרת מגבלות יציאה מהבית. 

7.      יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים, ובלבד שיעמדו במגבלת ההתקהלות.

8.      התקהלויות: במרחב פתוח – עד 20 איש; בחלל סגור – עד 10.

יתר ההגבלות נשארות כפי שהיו. עד מחר הממשלה והקבינט יתבקש לאשר את התקנות הפרטניות בעניינים אלו שיביא משרד הבריאות.

"הסגר - הצלחה אדירה"

מוקדם יותר, בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה נתניהו כי הסגר היווה הצלחה: "הסגר עד לרגע זה הוא הצלחה אדירה" פתח ראש הממשלה, "אנחנו רואים ירידה בכל הנתונים, ירידה עקבית וברורה. אנחנו רוצים להתכנס למדדים שהציעו לנו ע"י משרד הבריאות והמומחים, כדי שנוכל להתחיל בהקלה ההדרגתית בתנאי הסגר הנוכחיים. אנחנו צריכים לעשות זאת באופן כזה שלא נפגוש סגר נוסף בעוד שבועיים-שלושה. לכן היציאה צריכה להיות מודרגת, אחראית, זהירה ונשלטת". 

נתניהו התייחס לכך שישראל היא בין המדינות הראשונות להתמודד בהצלחה עם הגל השני של הקורונה. "אין ספק שעד לרגע זה יש כאן הצלחה, הצלחה שכבר מתחילים לדבר עליה ולהסתכל עליה במדינות אחרות, באירופה בעיקר, ששם התחלואה עברה כבר אותנו בכמה מדינות, והם כרגע מתלבטים בשאלה שאנחנו התלבטנו והכרענו בה – כן לעשות סגר, כן להוריד את המספרים מהר. אבל עכשיו האתגר הגדול שלנו הוא להמשיך את הירידה בלי להביא להתפרצות חדשה ועלייה חדשה". 

גורמים במשרד הבריאות מעריכים כי גם אחרי היציאה מהסגר, הערים שבהם רמות התחלואה הגבוהות ביותר, יישארו תחת הגבלות קשות. ברשימה נמצאות כרגע שמונה ערים בלבד, כאשר רובן המוחלט משויך למגזר החרדי.הערים הן: נתיבות, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי, אופקים, רמלה, מודיעין עילית ושכונת רמת שלמה בירושלים. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן