צפו: כוחות משטרה פינו בצורה אלימה חתונה בגבעת זאב

חתונה התקיימה בניגוד להנחיות בבית בגבעת זאב, כוחות משטרה הגיעו על מנת לפזר את החתונה ונתקלו בהתנגדות מצד החוגגים. העימותים בין הצדדים הגיעו לכדי אלימות בה נפצע אחד האנשים במקום מידי שוטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 20:59 כו בתשרי התשפא

צפו: כוחות משטרה פינו בצורה אלימה חתונה בגבעת זאב
ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מזעזע: הערב (ד') בגבעת זאב הוזעק כוח משטרתי לעצור חתונה שהתקיימה בבית פרטי, אלא שבמהרה האכיפה הפכה לאירוע אלים. לפי התיעודים שהגיעו, נראים שוטרים שפעלו באלימות קשה כנגד חלק מהמשתתפים, כאשר אחד מהם נראה חבול ושותת דם. 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "השוטרים שהגיעו למקום, הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר בניגוד לתקנות וביקשו מהם לעזוב את המקום. בתוך כך, חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה ונרשם קנס על סך 5,000 ש"ח לבעל הבית".

השר אריה דרעי, התייחס הערב לאירוע: "אירוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב בירושלים. אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. אפנה הערב לרה״מ נתניהו ואדרוש בדיקה יסודית לארוע החמור והפסקת האלימות המשטרתית הקשה".

ח”כ יעקב ליצמן הגיב גם הוא לתיעודים:  “אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום". עוד הוסיף ליצמן: "מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום”.

מנגד  פרויקטור הקורונה, פרפסור רוני גמזו תמך במשטרה: "פעולת המשטרה היא מסר לכל מי שלא מיישם את ההנחיות, בחוצפה וחוסר רגישות. סוג האכיפה הזה יימשך. מחזק את ידי השוטרים, יודע שזה מורכב וקשה. אני לא מצר על טענות המשפחה. כל מי שיוזם חתונה בעת הזאת שייקח בחשבון שהוא מסכן חיים בכל היבט שהוא".

כזכור מוקדם יותר היום מליאת הכנסת דחתה את הצעתו של חבר הקואליציה יצחק פינדרוס (יהדות התורה), בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. אז בעיקר נטען כי המשרה פועלת באלימות בעת האכיפה, בתגובה אמר השר לביטחון פנים: "מה ציפיתם שהממשלה והכנסת יחוקקו חוקים והמשטרה לא תאכוף אותם?"