רק 12 תומכים: נדחתה הצעה להקמת ועדת חקירה כנגד אלימות משטרתית

נדחתה הצעת יהדות התורה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. ח"כ פינדרוס: "בסוף ימצאו חיסון לקורונה, אבל לא לשסע והשנאה שנגרמים מאותם המרדפים אחרי ילדים ואחרי נשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 16:11 כו בתשרי התשפא

רק 12 תומכים: נדחתה הצעה להקמת ועדת חקירה כנגד אלימות משטרתית
ח"כ יצחק פינדרוס. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

מליאת הכנסת דחתה את הצעתו של חבר הקואליציה יצחק פינדרוס (יהדות התורה), בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. 12 ח"כים תמכו בהצעה מול 36 שהתנגדו. 

ח"כ יצחק פינדרוס מחה על יחס המשטרה ואמר: "בסוף ימצאו חיסון לקורונה, אבל לא לשסע שגורמות התמונות האלה, את השנאה והאיבה שנגרמים מאותן תמונות של המרדפים אחרי ילדים ואחרי נשים".  פינדרוס דרש שהנושא ייבדק על ידי גורם מחוץ למשטרה, לטענתו אמר כי חקירה שכזו רק תחזק את המשטרה. "זה אינטרס של כולנו, אבל שיפעלו מתוך גישה של שירות ולא של כותרות. אני מקווה שכל החברים בבית הזה שמנסים לשכנע אותנו שהם בעד הציבור החרדי, שיצביעו בעד הקמת ועדת החקירה הזו" הוסיף פינדרוס

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה השיב לדברים בשם הממשלה ותקף את עצם הביקורת כנגד המשטרה: "אם לא די לשוטרים במה שהם חוטפים ברחוב בזמן שהם נופלים מהרגליים ומסכנים את עצמם ואת בני ביתם, אז עכשיו הם נאלצים לחטוף גם בכנסת. מתוך עשרות אלפי מפגשים בין שוטר לאזרח שעוברים בשלום, מה שמגיע לתקשורת ולצערי גם למליאה כאן, אלה אותם אירועים שבהם השוטרים מפעילים כוח". לבסוף התיחחס לכך שהמשטרה אכן מפעילה לעתים כוח: "מה ציפיתם שהממשלה והכנסת יחוקקו חוקים והמשטרה לא תאכוף אותם?" לבסוף הוסיף הסתייגות ואמר: "יש בשולי הדברים גם מקרים של הפעלת כוח לא סביר והמקרים הללו מטופלים משמעתית ובמקרים שיש צורך גם נפתחת בדיקה פלילית. ועדיין המקרים הללו הם יוצאי הדופן, הם מקרים נדירים ולא מאפיינים."

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ', ומי שנחשב גם בציבור החרדי כחבר הכנסת המגן עליהם: "אל מול הציבור החרדי יש אלימות שאי אפשר לקבל בחברה דמוקרטית. וזה קורה כי הם חרדים, לא כי הם עוברים על החוק, גם החילונים עוברים על החוק. כמו שזה קרה למתנחלים שפיצצו את הצורה כשחסמנו כבישים לפני הגירוש מגוש קטיף, מה שלא עושים לאף מגזר אחר במדינת ישראל. אי אפשר להתעלם מן הדבר הזה ואת זה צריך לחקור." ח"כ סמוטריץ' פנה לח"כ פינדרוס והוסיף: "תפסיקו עם המשחקים האלה בנדמה לי, אם ח"כ גפני יגיד עד שלא קמה ועדה, אין וועדת כספים, תאמי לי שתקום".