נציב שירות המדינה: לא ניתן להקים בעת הזו ועדת איתור לפרקליט המדינה

פרופסור דניאל הרשקוביץ, שיגר מכתב לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה בו מתריע כי ימנע הקמת ועדת איתור לפרקליט המדינה מאחר ואין מנכ״ל קבוע למשרד המשפטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 19:33 כה בתשרי התשפא

נציב שירות המדינה: לא ניתן להקים בעת הזו ועדת איתור לפרקליט המדינה
פרופ' דניאל הרשקוביץ, צילום: פלאש 90

בצל האיומים של כחול לבן למנות פרקליט מדינה חדש, נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שיגר מכתב לשר המשפטים אבי ניסנקורן וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו מתריע כי ימנע הקמת ועדת איתור לפרקליט המדינה מאחר ואין מנכ״ל קבוע למשרד המשפטים. 

כזכור, לפני כעשרה ימים שר הביטחון בני גנץ הנחה את שר המשפטים, אבי ניסנקורן, להתחיל בהליך מינוי פרקליט המדינה, אולם גורמים משפטיים טוענים כי נתניהו לא ממנה בכוונה מנכ״ל משרד משפטים כדי לתקוע את הקמת ועדת האיתור. 

המינוי של פרקליט המדינה החדש מתעכב כבר למעלה מחצי שנה, מאז שהפרקליט הקודם, שי ניצן, סיים את תפקידו. את תפקידו תפס דן אלדד כממלא מקום, אולם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הודיע לנציב שירות המדינה כי יש מניעה משפטית בהארכת כהונתו של דן אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה וטען כי תפקודו של אלדד לקוי. לאחר מכן החליט מנדלבליט לקחת על עצמו גם את תפקיד פקליט המדינה, בנוסף לתפקידו כיועץ משפטי לממשלה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן