מ"מ פרקליט המדינה: "מנדלבליט רוצה בהדחתי כי בדקתי מידע נגדו"

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי אין בכוונתו להאריך את כהונת ממלא מקום פרקליט המדינה, זאת בשל תפקוד לקוי. כעת אלדד משיב על הדברים: "טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 20:22 כט בניסן התשפ

מ"מ פרקליט המדינה: "מנדלבליט רוצה בהדחתי כי בדקתי מידע נגדו"
צילום: דוברות משרד המשפטים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הודיע לנציב שירות המדינה כי יש מניעה משפטית בהארכת כהונתו של דן אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה. מנדלבליט טען כי תפקודו של אלדד לקוי וי אין למנוע את הארכת כהונתו שתסתיים ב-1 במאי. לדברי מנדלבליט: "תפקודו של עורך-הדין אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה הוא לקוי מבחינה ערכית, ניהולית ומקצועית באופן הפוגע בתקינות עבודתה של פרקליטות המדינה. הותרת מינויו רק תלך ותגדיל את הפגיעה, ותשבש את יכולת המערכת לתפקד". 

אלדד החליט לא להישאר חייב והגיב חזרה על הדברים: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה". לטענת אלדד ההחלטה הגיעה לאחר שהחלה חקירה של אלדד עצמו כנגד מנדלבליט. 

"לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה".

לסיום אמר: "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן