תקופת הבידוד לחולי קורונה תקוצר

במשרד הבריאות הודיעו כי תקופת הבידוד לחולים בקורונה תקוצר, ומי שנדבק יוכל לצאת מהבידוד לאחר עשרה ימים בלבד - אם שלושת הימים האחרונים היו ללא תסמינים. החיסכון למשק - כ-750 מיליון ש"ח ליום

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 20:06 כד בתשרי התשפא

תקופת הבידוד לחולי קורונה תקוצר
קורונה בישראל. ארכיון, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשורה לנדבקים בקורונה. משרד הבריאות הודיע אחר הצהריים (ב') על קיצור ימי הבידוד הנדרשים למי שנדבק בנגיף. על פי הנוהל החדש, מי שנדבק יוכל לצאת מהבידוד אחרי עשרה ימים בלבד, ובלבד ששלושת הימים האחרונים מבין העשרה היו ללא תסמינים כלל.

מתי נצא מהסגר? המתווה המסתמן של משרד הבריאות לחזרה לשגרה

מי שהוגדר כחולה במצב קשה יוכל לצאת מהבידוד לאחר עשרים יום, ובתנאי ששלושת הימים האחרונים היו ללא תסמינים. על פי הנוהל כיום, כל חולה מחוייב בעשרה ימי בידוד, ושלושה ימים נוספים ללא תסמינים.


(התדרוך של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס)

במשרד הבריאות אמרו היום כי על פי הידע כיום על נגיף הקורונה, הסיכון להידבק ממי שאומת כחיובי לאחר תשעה ימים הוא נמוך, ובהתאם, ארגוני רפואה בינלאומיים עדכנו את ההמלצות לגבי בידוד למי שנדבק.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסבירה במסיבת עיתונאים אחר הצהריים את הנוהל החדש: "הנוהל הראשון ששינינו הוא מי יכול להיבדק. מי שגר בעיר אדומה ייבדק באופן חופשי גם ללא סימפטומים", הסבירה אלרעי-פרייס. "גם בנוהל ההחלמה הכנסנו שינויים ובעיקר ניסינו לפשט אותו, כך שיש שתי קטגוריות: רוב האנשים יכולים להיות מחלימים 10 ימים אחרי האבחנה שלהם, ובלבד שבשלושה ימים האחרונים הם מרגישים טוב. זה כדי לפשט הליך לקבלת אישור החלמה לאנשים".

על הבדיקות והסקרים הסרולוגיים הסבירה ד"ר אלרעי-פרייס כי "מי שיש לו בבדיקה זו עדות למחלת הקורונה בעבר יכול להיחשב כמחלים, וכך אם חוזר מארץ אדומה או בא במגע עם חולה מאומת לא יידרש לבידוד. כמו כן מאפשרים בדיקות סרולוגיה לבני בית של אנשים מאומתים, מוקד ידוע של עם הדבקה משמעותית. עוד קריטריונים זה אנשים שדרים בבתי אבות, ומתחילים סקרים של עובדי בריאות, שכבר חלו ומחלימים לפי הסרולוגיה". 

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה גם לירידה בתחלואה, ואמרה כי "אנו רואים ירידה במספר המקרים המאומתים היומי, וגם ירידה במדדי הרמזור - רק כ-30% מהמדינה נמצאת במדדים של עיר אדומה. זו עדיין תחלואה רחבה אבל בהחלט רואים שיפור. מבחינת חולים קשים ומונשמים יש יציבות, נבלמה העלייה במספר הקשים והמונשמים אבל עדיין מחכים לראות ירידה במספר הנפטרים".