מתי נצא מהסגר? המתווה המסתמן של משרד הבריאות לחזרה לשגרה

משרד הבריאות צפוי להציג מתווה לפיו בעוד שבוע ייפתחו גני הילדים ותבוטל הגבלת אלף המטרים, ושבועיים לאחר מכן יחזרו בתי הספר - עד כיתות ד'. מסעדות: בעוד חודש וחצי. פתיחת מערכת החינוך במלואה - אחרי חנוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 08:26 כג בתשרי התשפא

מתי נצא מהסגר? המתווה המסתמן של משרד הבריאות לחזרה לשגרה
אכיפת הסגר בתל אביב, צילום: מנחם לדרמן, פלאש 90

מתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר צפוי להיות מוצג היום (א') לצוות שרים מצומצם, לפני הבאתו לקבינט הקורונה, שיתכנס ביום שלישי הקרוב. ראש הממשלה נתניהו צפוי לכנס אחר הצהריים דיון מקדים לקראת כינוס הקבינט, בו ישתתפו מספר שרים בכירים - שר הביטחון גנץ, שר האוצר כ"ץ, שר הבריאות אדלשטיין ושר המדע יזהר שי, וכן ממונה המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, במטרה לגבש עמדות בשאלת זמני היציאה מהסגר לקראת הדיון בקבינט הקורונה.

המתווה המסתמן, אותו צפוי להציג משרד הבריאות, מדבר על פתיחת המשק והמדינה בשלבים של שבועיים בכל פעם, בכפוף למספר הנדבקים היומי באותו זמן, אם לא יתקיימו התנאים הבריאותיים, לא תימשך הפתיחה. יש להזכיר כי מתווה דומה הוצג לאחר חודש פסח, ואף התקיים במשך תקופה של כחודשיים, עד שנתוני התחלואה הכריעו אותו והוא נעצר כליל.


(תדרוך בכירי משרד הבריאות בערב החג)

אלו תאריכי פתיחת המשק והכלכלה במתווה המסתמן של משרד הבריאות, בתשעה שלבים, כפי שפורסמו ב-ynet:

18.10 (ל' תשרי, בעוד שבוע) - החזרת מקומות עבודה ללא קהל, ביטול מגבלת 1,000 המטרים מהבית, פתיחת החינוך לגיל הרך (עד גיל 6, לא כולל ערים שיוגדרו אדומות), ביטול מגבלת ההפגנות, פתיחת נתב"ג, פתיחת הגנים הלאומיים וחופי הרחצה, ביטול האיסור על מפגשי משפחות גרעיניות שלא מתגוררות באותו בית.

1.11 (י"ד בחשוון, שבועיים לאחר מכן), בכפוף למספר של עד אלף נדבקים ביום - מערכת החינוך בכיתות א' עד ד' תיפתח, בתנאי קפסולות, יותרו טיפולים ברפואה משלימה וכן טיפולים לא רפואיים.

15.11 (כ"ח בחשוון, שבועיים לאחר מכן), בכפוף למספר של עד 500 נדבקים ביום - תותר קבלת קהל, בתי הכנסת ובתי תפילה ייפתחו, בכפוף למגבלות התקהלות.

29.11 (י"ג בכסלו, שבועיים לאחר מכן), בכפוף למספר של עד 250 נדבקים ביום, ו-2% חיוביים בבדיקות - פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר.

13.12 (כ"ז בכסלו, נר שלישי של חנוכה) - פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר. התחלת יישום 'תכנית הרמזור' כפי שהוצגה בחודש אוגוסט).

27.12 (י"ב בטבת) - פתיחת כיתות ה' עד י"ב

10.1 (כ"ו טבת) - פתיחת אירועי תרבות ופנאי, כנסים ותערוכות

24.1 (י"א שבט) - פתיחת אולמות האירועים וגני האירועים

7.2 (כ"ה שבט) - פתיחת אירועי הספורט לקהל, מועדונים וברים יחזרו לפעילות

מחלוקת בממשלה על עיתוי ההקלות

כפי שהיה בסבבי ההקלות וההחמרות הקודמים, גם הפעם משרד הבריאות לוחץ להמתין ככל הניתן עם ההקלות, ובמשרד האוצר מעוניינים לפתוח מהר ככל הניתן את המשק.

כתמיד, ההכרעה תוטל על ראש הממשלה נתניהו, שנראה כרגע כי הוא מעדיף להמתין ולא למהר עם פתיחת המשק, כלקח מהיציאה המהירה מדי מהגל הראשון. נתניהו תומך בהתחלת ההקלות רק בעוד שבוע, לפי מתווה משרד הבריאות, ואילו באוצר מעוניינים להתחיל "לשחרר" את המשק כבר בימים הקרובים.