ח"כים מסיעות האופוזיציה עזבו את דיון ועדת חוקה כצעד מחאה נגד יו"ר הוועדה

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, הודיע כי הוועדה לא תצביע היום על התקנות ואמר כי חלק מחברי הוועדה ביקשו כי ההצבעה תיערך מחר. בתגובה, עזבו את הדיון חמישה ח"כים מסיעות האופוזיציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 17:24 כג בתשרי התשפא

ח"כים מסיעות האופוזיציה עזבו את דיון ועדת חוקה כצעד מחאה נגד יו"ר הוועדה
ועדת חוקה. ארכיון, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ח"כים מסיעות האופוזיציה עזבו את דיון ועדת החוקה במחאה על החלטת יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, שלא להצביע היום על תקנות הסגר המחמירות. אשר אמר כי חלק מחברי הוועדה ביקשו כי ההצבעה תיערך מחר.

בתגובה להחלטת יו"ר הוועדה, חברי הכנסת עופר כסיף, אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), יואב סגלוביץ', קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו) נטשו את הדיון. 

ח"כ כסיף אמר עם יציאתו: "אתה הופך את הוועדה לקרקס ולכלי שרת בידי הממשלה. אנחנו לא סטטיסטים". מאוחר יותר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני ושאר חברי האופוזיציה עזבנו כעת את הדיון בועדת החוקה לאחר שיו"ר הועדה יעקב ח"כ אשר סירב להביא את תקנות הסגר המחמירות להצבעה היום - ארבעה ימים לאחר שהוארכו על ידי הממשלה. לדאבוני, יו"ר הוועדה מייצג את הממשלה בפני הוועדה ולא את הוועדה בפני הממשלה, ובכך הופך את הכנסת לחותמת גומי. בושה!"

ח"כ אבידר אמר בכעס: "ההתנהלות כאן בוועדה והעובדה שאתה לא מביא להצבעה כאן היום היא עדות מוצקה למה היינו צריכים ללכת לבג"ץ. ההתנהלות שלא להתכנס בחמישי, משיכת זמן בדיון שכבר דנו בו, שלא נאמר בו דבר חדש והדחייה של ההצבעה למחר, אסור היה לעצור את המשק הישראלי ולזרוק מאות אלפי אנשים לאבטלה רק כדי שמישהו לא יפגין בבלפור".

מוקדם יותר היום, תקפה ח"כ איילת שקד את תקנות הסגר של הממשלה. "שמישהו יגדל ביצים ויאמר שלמרות התקנות לא תהיה אכיפה לגבי החתונות מעבר לקילומטר בהתקהלות של עד 20 אנשים. תפסיקו להתעלם מהמציאות, התקנות מטומטמות, הקואליציה המחורבנת היא שלכם תתקנו את התקנות". שקד המשיכה: "שבועיים אתם מגרבצים, ואף שר לא לוקח על עצמו לשנות את התקנות. האם מישהו מהממשלה הרעה הזו מסוגל לקחת משימה לשנות את התקנות? אם לא, אני מוכנה שכל זוג שירצה להתחתן, יעביר אליי את השוטר שיאכוף זאת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן