איילת שקד תוקפת: התקנות מטומטמות, תקנו אותן

שרת המשפטים לשעבר תקפה את תקנות הסגר של הממשלה: "שמישהו יאמר שלמרות התקנות לא תהיה אכיפה לגבי החתונות מעבר לקילומטר בהתקהלות של עד 20 אנשים". המשנה ליועמ"ש השיב לשקד: נבחן עוד היום קיום חתונות במגבלת התקהלות של 20 אנשים מעבר לקילומטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 16:10 כג בתשרי התשפא

איילת שקד תוקפת: התקנות מטומטמות, תקנו אותן
איילת שקד , צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ועדת החוקה, חוק ומשפט, בראשות ח"כ יעקב אשר, התכנסה היום (א'), לדיון בהחלטת הממשלה להאריך את תוקפה של ההכרזה על מצב החירום המיוחד בשל נגיף הקורונה. 

במהלך דבריה בוועדה, תקפה ח"כ איילת שקד את הממשלה: "שמישהו יגדל ביצים ויאמר שלמרות התקנות לא תהיה אכיפה לגבי החתונות מעבר לקילומטר בהתקהלות של עד 20 אנשים. תפסיקו להתעלם מהמציאות, התקנות מטומטמות, הקואליציה המחורבנת היא שלכם תתקנו את התקנות". שקד המשיכה: "שבועיים אתם מגרבצים, ואף שר לא לוקח על עצמו לשנות את התקנות. האם מישהו מהממשלה הרעה הזו מסוגל לקחת משימה לשנות את התקנות? אם לא, אני מוכנה שכל זוג שירצה להתחתן, יעביר אליי את השוטר שיאכוף זאת".

הרב הראשי בפניה דחופה: לאפשר לזוגות להתחתן בהתאם להנחיות

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הגיב במהלך הדיון לדבריה החריפים של ח"כ שקד, והשיב לדרישתה לאפשר חתונות במגבלת התקהלות של 20 אנשים גם מעבר למגבלת הקילומטר: "המצב בו מותרת התקהלות של 20 איש אך בפועל אסור בגלל הגבלת הקילומטר לא הגיוני. מצד שני, לשון החוק הנוכחית לא מאפשרת זאת, לשון מפורשת. צריך לתקן זאת. נושא האי-אכיפה צריך להגיע לרמת היועץ המשפטי לממשלה ונבחן את הדבר הזה. זה דבר עקום ולא הגיוני אך לגבי איך לשנותו, האם בחוק בתקנות או באי אכיפה נבחן היום".

מוקדם יותר היום פנה הרב הראשי לישראל, דוד לאו, בפניה דחופה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, במטרה לאשר את קיום חתונתם של זוגות רבים המבקשים להתחתן בהתאם להנחיות.

במכתבו כותב הרב הראשי כי הזוגות נמצאים בתקופה זו בחוסר ודאות ובחשש שיצטרכו לדחות את חתונתם, וזאת בשל מגבלת המעבר מעיר לעיר שמונעת את קיום החתונות. הרב לאו מדגיש במכתבו כי החתונות מתוכננות להתקיים בהתאם להנחיות ולמגבלת 20 המשתתפים, אך במצב הנוכחי כמעט ולא מעשי כעת לקיים את החתונות.