הממשלה אישרה: הסגר הוארך בשלושה ימים נוספים

שרי הממשלה אישרו, במשאל טלפוני, את הארכת הסגר הכללי על אזרחי ישראל עד ל-14.10, מספר ימים לאחר שמחת תורה. בנוסף, אישרו השרים להטיל קנס של 500 שקלים למי שיימצא בסוכה שאינה שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 23:17 יב בתשרי התשפא

הממשלה אישרה: הסגר הוארך בשלושה ימים נוספים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שעות ארוכות של דיונים וסערות, אישרו הלילה (ד') שרי הממשלה את הארכת הסגר הכללי בעוד מספר ימים, עד ל-14.10. כמו כן, אישרו השרים איסור כניסה למקום מגורים של אדם אחר, איסור הכולל בתוכו אירוח בתוך סוכה בזמן הסגר הכללי. מי שיפר תקנה זו יקבל קנס של 500 שקלים. בנוסף, אישרו השרים גם את תקנות הגבלת ההפגנות והן הועברו על ידי מזכירות הממשלה לוועדת החוקה, שתדון בהן מחר.

מוקדם יותר היום, פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ביקש במהלך הדיון להגדיל משמעותית את הקנסות על אזרחים העוברים על הנחיות משרד הבריאות. על פי הצעת גמזו, פתיחת בתי עסק שפתיחתם נאסרה בתקנות, תגרור קנס של 10,000 שקלים, פי שניים מהקנס הניתן היום. קיום אירועים מרובי משתתפים אסורים - יגרור קנס של 50 אלף שקלים, פי עשרה מהיום. 

כמו כן, הציע גמזו להגדיל פי עשרה גם את הקנס על פתיחתו של מוסד חינוכי או פנימייתי, שפתיחתו נאסרה, ל-50,000 שקלים. גמזו המציע להגדיל גם את הקנסות הניתנים לאזרח הפרטי: הפרת חובת בידוד אישית תעמוד לפי ההצעה על 10,000 אלף שקלים לעומת 5,000 היום. אי עטיית מסכה תגרור קנס של 1,000 שקלים לעומת 500 היום. 

שר האוצר ישראל כץ, דרש בדיון, להחליט על חזרה מדורגת של המגזר הפרטי שאינו מקבל קהל לפעילות מלאה, מיד לאחר סוכות ב50% היקף פעילות וכעבור שבועיים נוספים לפעילות מלאה, בהתאם לתו הסגול ולתוכנית הלב הפועם. באשר לשאר המשק, יש לגבש תכנית, מותנית בירידה בהיקפי התחלואה, של חזרה הדרגתית של ענפים מקבלי קהל כמו: המסחר, הנופש, וההסעדה ואחרים לפעילות מבוקרת.

השר כץ אמר היום: "כדי להילחם בקורונה, ישראל חייבת משק חזק וכלכלה חזקה כדי למנוע פגיעה קשה במשק, וכדי לאפשר לממשלה את החופש לקבלת החלטות לצעדים הכרחיים בהמשך, יש להחזיר את המשק לפעילות".