פרופסור גמזו והרב הראשי במכתב משותף נדיר: "מי שמסכן אחרים - חשש רציחה בידו"

הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף בקריאה משותפת יחד עם פרופ' רוני גמזו לציבור לשמור על הנחיות משרד הבריאות: "על פי הנחיות משרד הבריאות וממילא גם על פי ההלכה, מי שמסכן אחרים חשש רציחה בידו ועוונו ישא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 14:40 יד באב התשפ

פרופסור גמזו והרב הראשי במכתב משותף נדיר: "מי שמסכן אחרים - חשש רציחה בידו"
הרב יוסף ופרופ' גמזו, צילום: דוברות הרבנות הראשית

אמש (ב') נפגש הממונה למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו עם הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף להתייעצות בנושאים הלכתיים בנושא הקורונה. לאחר הפגישה יצאו הרב יוסף ופרופ' גמזו בקריאה משותפת, וקראו להישמע להוראות משרד הבריאות והגורמים המוסמכים.

בתחילת מכתבם המשותף מודגשות הסכנות הבריאותיות וממילא גם הצורך בהחמרה בהנחיות בנוגע להתמודדות עם מגיפת הקורונה: "תורתנו היא תורת חיים, ומצווה אותנו ונשמרתם מאד לנפשותיכם, ועוד אמרה התורה, וחי בהם, ודרשו חכמים: ולא שימות בהם. ולכן פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה." כך לשון המכתב.

במכתב המשותף מפורט כי חובה מוחלטת להקפיד על עטיית מסיכה במרחב הציבורי, ובתוך בתי הכנסת וכמו כן יש לשמור על ריחוק והימנעות מהתקהלויות מסוכנות. "שומר נפשו ירחק מאירועים אשר אין מקפידים בהם על הכללים ומתקהלים מעבר למותר", נכתב במכתב.

לגבי אנשים החשים בתסמינים כגון  קושי בנשימה, שיעול או היעדר חוש ריח וטעם, וחום, נכתב במכתב כי חובה גמורה עליהם להיבדק. וכי אסור באיסור חמור לאדם לעשות דין לעצמו ולהביא אחרים לידי סכנה. 

הרב יוסף הוסיף וכתב: "וכבר מילתי אמורה בזה, שעל פי הנחיות משרד הבריאות וממילא גם על פי ההלכה, מי שמסכן אחרים חשש רציחה בידו ועוונו ישא". הפגישה הסתיימה בקריאה לשיתוף פעולה וערבות הדדית שעל כל אחד לוודא כי בכל הסביבה של כל אחד ואחת מקפידים על כל הנחיות משרד הבריאות. 

מכתבם של הרב יוסף ופרופ

מכתבם של הרב יוסף ופרופ' גמזוצילום: דוברות הרבנות הראשית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן