נתניהו: "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם. צר לי - זוהי האמת"

ראש הממשלה אמר בהצהרתו לקראת כניסת הסגר הכללי, כי "הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם ומכה גם בנו". ראש הממשלה טען כי עם הסרת המגבלות נוצר רפיון בהקפדה על הוראות הבריאות, רפיון אותו הובילו "פוליטיקאים פופוליסטיים שאמרו שהמחלה היא לא מחלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 20:56 ו בתשרי התשפא

נתניהו: "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם. צר לי - זוהי האמת"
נתניהו. , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

עם ההחלטה על הטלת הסגר, והדיון עליהם במליאת הכנסת, מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהרה מיוחדת לקראת החמרת ההגבלות. עוד לפני כן נאם שר הביטחון, בני גנץ, שחיזק את החלטות הממשלה. נתניהו התייחס להחמרת הסגר ולמצב התחלואה ואמר: "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם. צר לי - אך זוהי האמת".

בני גנץ: "אני מסרב להיגרר לפופוליזם, אלא להתמקד בלהציל חיים"
לפיד: "הממשלה לא שומרת עלינו, בואו נשמור אחד על השני"

בתחילת דבריו הצדיק נתניהו את הבחירה להטיל סגר כללי: "הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם ומכה גם בנו. בימים האחרונים כמעט בכל המדינות במערב יש מספרי שיא של תחלואה, וחלק מטילות סגרים על אזורים נרחבים שלפעמים גדולים מישראל". עוד הוסיף: "בשל העליה החדשה בתחלואה בקורונה בישראל החלטנו על צעדים הכרחיים. צעדי הסגר הללו אינם קלים, אבל הצלת חיים קודמת לכל".

ראש הממשלה הדגיש כי אנו בשעה קשה: "זו שעת חירום לאומית, אנו בשיאה של מלחמה מתמשכת - מלחמת הקורונה. רק אם נקפיד ונילחם יחד ננצח את המגפה. זה מה שעשינו בכל מלחמות ישראל, וזה מה שעשינו בגל הראשון של הקורונה".

כזכור, מדינת ישראל היתה מהראשונות לפתוח את המשק לאחר הסגר הראשון. נתניהו: "יש כלל אחד פשוט - כשפותחים את הכלכלה התחלואה עולה, ולצערי עם הסרת המגבלות נוצר רפיון בהקפדה על הוראות הבריאות".

"מי שהוביל את זה הם פוליטיקאים פופוליסטיים, מקהלת הכל סבבה, שאמרו שהמחלה היא לא מחלה, לא צריך להישמע להנחיות, וכי זו גחמה של איש אחד". ראש הממשלה טען: "אותם פוליטיקאים ופוליטקאיות מסמסו את ההחלטות שהבאנו לכנסת שהיו מצילות חיים, והיו יכולים למנוע את הצורך בסגר. מנהיגות צריכה לקבל את ההחלטות הנכונות גם אם הן קשות, וגם מול התקשורת והצייצנים".

בסיום הצהרתו התייחס ראש הממשלה גם להתלבטויות האם וכמה להדק את הסגר. "היו התלבטויות אמיתיות כי חלק מהמומחים אמרו לנו שאפשר לחיות בלי סגר עם אלפיים, שלושת אלפים או חמשת אלפים נדבקים ביום. אבל הגענו כבר ל-7,000 נדבקים ביום, מערכת הבריאות נאנקת, מספר החולים הקשים ממריא, מספר המתים עולה, ביממה האחרונה מתו 59 אנשים, זה מחיר נורא".
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן