לפיד: "הממשלה לא שומרת עלינו, בואו נשמור אחד על השני"

יו"ר האופוזיציה נאם דקות ספורות לאחר שר הביטחון, בני גנץ, ותקף ללא הרף את החלטת הממשלה להטיל סגר ולהגביל את התפילות וההפגנות. "אנחנו נתפלל באחריות ונפגין באחריות. נקיים את כל ההנחיות. לא ניתן לנתניהו להפוך את זה למלחמה בין דתיים לחילונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 20:55 ו בתשרי התשפא

לפיד: "הממשלה לא שומרת עלינו, בואו נשמור אחד על השני"
יאיר לפיד, צילום: צילום מסך

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, נאם הערב בין הצהרתו של בני גנץ להצהרת ראש הממשלה נתניהו ותקף את ההחלטה להטיל הגבלות על תפילות והפגנות. "זו לא תקלה. זה מחדל. זו התוצאה של ממשלה שאין לה מושג מה היא עושה. שאיבדה את אמון הציבור" תקף לפיד. "כל דרגי המקצוע היו נגד הסגר. רוני גמזו, הפרוייקטור, התנגד לסגר המלא. גרוטו התנגד. משרד האוצר התנגד לסגר המלא. סתמו להם את הפה. יוצאים לסגר בלי שום תוכנית. בלי להגדיר יעדים". 

בני גנץ: "אני מסרב להיגרר לפופוליזם, אלא להתמקד בלהציל חיים"

https://www.facebook.com/YairLapid/videos/340335827287804

משם פנה לפיד אל ציבור המתפללים: "אני מצטרף לקריאת הרב יוסף. השמרו לנפשותיכם. תתפללו באוויר הפתוח. עם מסיכות. פיקוח נפש דוחה הכל". לפיד גם נתן מסר דומה למפגינים: "אנחנו נציית כמובן להוראות לגבי ההפגנות. גם אם הן ניתנו ממניעים זרים. נלך לגשרים, זה אלף מטר מהבית, נפגין בקפסולות של 20 איש. אנחנו נתפלל באחריות ונפגין באחריות. נקיים את כל ההנחיות. לא ניתן לנתניהו להפוך את זה למלחמה בין דתיים לחילונים".

לבסוף הציג לפיד תכנית אסטרטגית משלו "אם כבר יוצאים לסגר יש ששה דברים שצריך לעשות, הנה התוכנית שהממשלה היתה צריכה להציג ולא הציגה: 

  1. אסטרטגיית יציאה: פרמטרים ברורים. מה המדד להצלחה, מה אנחנו מנסים להשיג? איזו ירידה בתחלואה תוביל לפתיחת בתי ספר מחדש, לפתיחת עסקים מחדש, לסיומו של הסגר? לאן רוצים להגיע? לאיזה מספר? לאיזה אחוז הדבקה? שייתנו נתון עקבי. לא משתנה כל יומיים.
  2. מודל מיידי לפיצוי לעצמאים שייכנס לתוקפו מיידי עם תחילת הסגר, רשת בטחון ודמי אבטלה לעצמאים. ביטול מודל החל"ת ומעבר למודל הגרמני.
  3. הקמת מערך חקירות אמיתי רחב היקף. קטיעה, סגירה ואכיפה ברמה המקומית לצד מערכת רפואת חירום שמסוגלת להתמודד ברמה הארצית עם עומסי תחלואה.
  4. מינוי דובר מקצועי למשבר. בלי מסיבות עיתונאים פוליטיות, רק מידע והוראות ברורות לציבור הישראלי כל יום.
  5. דוגמא אישית של כל חברי הממשלה. כל שר שעובר על כללי הסגר חייב להתפטר מיד. זה כולל את ראש הממשלה. אנחנו חייבים לבנות את אמון הציבור.
  6. הצגת מתווה להעברת סמכויות לראשי הערים לראשי הרשויות המקומיות. לתת להם את הסמכויות והמשאבים כדי שינהלו את הערים בשיתוף פיקוד העורף.

זו התוכנית המינימלית לצאת איתה לסגר. זה עושה סדר בכאוס המוחלט שהממשלה הזו הובילה אותנו אליו. אנחנו דורשים מהממשלה לאמץ אותה באופן מיידי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן