נתניהו: "רגע האמת - נדרשים להטלת סגר מלא"

את הדברים אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת השרים בה הוחלט על הטלת סגר מלא, החל ממחר ולמשך השבועיים הבאים. ההגבלות הנוספות: המגזר הפרטי כמעט ולא יפעל, ההפגנות והתפילות יצומצמו וגם התחבורה הציבורית תפעל בצורה חלקית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 10:35 ו בתשרי התשפא

נתניהו: "רגע האמת - נדרשים להטלת סגר מלא"
חוזרים לסגר, צילום: דני מרון, פלאש90

אמש (ד') החליטו שרי הממשלה על הטלת סגר מלא בכל רחבי הארץ. הסגר יחל מחר (שישי) ב-14:00 ויימשך שבועיים, עד מוצאי שמחת תורה, כשמיד לאחר מכן יחול סגר חלקי ואז לתכנית הרמזור, בהנחה שהתחלואה תרד כמצופה.

ההגבלות שנוספו "בסגר שבתוך הסגר" הן סגירה של כלל המגזר הפרטי למעט מקומות עבודה חיוניים שייקבעו בהמשך, צמצום הפגנות לקפסולות של 20 איש בטווח של קילומטר אחד מבית המפגין ועד 200 אנשים בסך הכל. תפילות יתאפשרו בבתי הכנסת ובמתווה מסוים רק במהלך יום כיפור, עד אז יתאפשרו התפילות רק בשטחים פתוחים ועד 20 אנשים והתחבורה הציבורית תצומצם בצורה משמעותית.

ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהו.צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להטלת הסגר לאור מצב התחלואה הגבוה בו נמצאת ישראל ואמר "אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, הוא מכה גם בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשים עולה, לצערי גם מספר המתים. ביומיים האחרונים אנחנו שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט צעדים מידיים וקשים אנחנו נגיע אל פי התהום"

נתניהו אמר כי כעת יוטל סגר מלא למשך שבועיים ולאחר מכן יהיה סגר חלקי "עם פחות הגבלות", לדברי ראש הממשלה, שהדגיש "אבל אני אומר מראש, זה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה. המטרה היא להוריד את רמת התחלואה, והמטרה היא בפירוש להציל חיים רבים בישראל". 

"שני הדברים החשובים ביותר, שהם מעבר להחלטות שאנחנו מקבלים, והם דורשים שיתוף פעולה מלא של כל אזרח ואזרח", אמר ראש הממשלה, "הם עטיית מסכות, ואני שמח לראות שבאולפנים עברו לעטיית מסכות, והדבר השני הוא מניעת התקהלויות".

חובשים מסכות ברחוב. אילוסטרציה

חובשים מסכות ברחוב. אילוסטרציהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לבסוף פנה נתניהו לשרי הממשלה ואמר "אנחנו אבל נדרשים לקבל החלטות ומנהיגות פירושה קבלת החלטות קשות, החלטות מתבקשות, החלטות מצילות חיים. אין לנו את הפריבילגיה לדעת שהיינו יכולים למנוע תמותה נוספת ולא עשינו זאת. זאת האחריות שלנו, כנציגי ציבור אנחנו חייבים לפעול עכשיו, ואני אומר לכם לפעול יחד, למען כל אזרחי ישראל".