הממשלה אישרה: סגר מלא בכל הארץ - החל מיום שישי

אחרי ישיבות סוערות, חברי הממשלה הגיעו להסכמות בנוגע למתווה ההפגנות והתפילות. על פי ההחלטה, הסגר המלא יחל מחר ויימשך עד מוצאי שמחת תורה. המגזר הפרטי ייסגר לגמרי, תפילות יוגבלו ל-20 איש בשטח פתוח, למעט יום כיפור

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 07:17 ו בתשרי התשפא

הממשלה אישרה: סגר מלא בכל הארץ - החל מיום שישי
סגר מלא למשך שבועיים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

הסגר השני - מועד ב': השרים הגיעו להבנות גם בנושא ההפגנות והתפילות והסגר המלא ייכנס לתוקף מחר (שישי) ויימשך שבועיים, עד מוצאי שמחת תורה. המגזר הפרטי ייסגר למעט מקומות חיוניים, והפגנות יותרו רק בקבוצות של 20 ועד קילומטר ממקום המגורים. 

אחרי יממה סוערת בישיבות הממשלה, בעיקר בסוגיית ההפגנות והתפילות, בה הטונים בין כחול לבן, הליכוד והמפלגות החרדיות הרקיעו שחקים, השרים הגיעו להסכמה למתווה לפיו תפילות יתקיימו רק בשטחים פתוחים ועד 20 אנשים תחת מגבלות המרחק הקיימות, זאת למעט יום כיפור בו יותרו תפילות בתוך בתי כנסת בהתאם למתווה התפילה שאושר לראש השנה. לאחר יום כיפור, יתאפשרו תפילות והפגנות באוויר הפתוח בקפסולות של עד 20 איש, במרחק של קילומטר מהבית.

המתווה לגבי סוגיית ההפגנות אושר אף הוא כשהוסכם כי הן יוגבלו למרחק של קילומטר אחד ממקום המגורים של המפגינים ויתאפשרו בקפסולות של 20 איש בלבד. המתווה לקיום ההפגנות אושר רק אחרי שיחה של ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ בה הושגו ההסכמות. 

בין השרים שהתנגדו להטלת הסגר המלא במתכונת שנקבעה, היה שר האוצר ישראל כ"ץ, שביקש לשמור על המגזר הפרטי פתוח, ואמר: "חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל הוא חלק מהחוסן הלאומי ויש לשמור עליו". כ"ץ ביקש לשמור על 50 אחוזים מהמגזר הפרטי פתוחים, וטען כי, "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע פגיעה אנושה במפעלים ועסקים במגזר הפרטי, שאינם מקבלים קהל ומקפידים היטב על הוראות משרד הבריאות". גם הממונה למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, והשרים יזהר שי, אורית פרקש הכהן, עמיר פרץ ואיציק שמולי התנגדו להטלת הסגר המלא.