סגנית ראש העיר ירושלים לשר רפי פרץ: אם יאסרו להתפלל ביום כיפור - התפטר"

חגית משה קוראת לשר רפי פרץ להתפטר מהממשלה, אם היא תאשר את המשך קיום ההפגנות ותאסור את קיום התפילות ביום כיפור בבתי הכנסת ובשטחים הפתוחים. "אם יאסרו להתפלל את תפילות יום הכיפורים, ויאשרו הפגנות ללא מגבלות - יש להתפטר מהממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 16:42 ה בתשרי התשפא

סגנית ראש העיר ירושלים לשר רפי פרץ: אם יאסרו להתפלל ביום כיפור - התפטר"
חגית משה, צילום: ארנון בוסאני

הממשלה דנה היום (ד') במתווה מוסכם על קיום ההפגנות והתפילה בבתי הכנסת זאת לאחר שלא הושגה הסכמה בעניין זה בימים האחרונים. שרים וגורמים משפטיים מתנגדים להטלת הגבלה על ההפגנות, זאת בניגוד לעמדת ראשי מערכת הבריאות שקוראים להטיל הגבלה על ההפגנות.

כאמור בערב ראש השנה החליטה ממשלת ישראל על סגר כללי על תושבי מדינת ישראל, במסגרת הסגר הוטלו הגבלות רבות על המתפללים בבתי הכנסת בניגוד לקיום הפגנות, בהן לא נאסר על הגבלת המפגינים. החלטה זו עוררה זעם רב בציבור. בנוסף בערב ראש השנה צולמו המפגינים בבלפור כשהם מקיימים ארוחת חג ללא שמירה על כללי משרד הבריאות. כמו כן, בצאת החג התקיימה הפגנה של אלפי מפגינים בבלפור ללא שמירה על הוראות משרד הבריאות.

סגנית ראש העיר ירושלים וחברת מרכז הבית היהודי, חגית משה, קראה לשר לענייני ירושלים, רפי פרץ,  להתפטר באם תחליט הממשלה לאסור את התפילות בבתי הכנסת ובשטחים הפתוחים ולהתיר את המשך ההפגנות ללא כל מגבלות.                                             

"יום הכיפורים הוא היום הקדוש ביותר בשנה לעם היהודי ויש לאפשר התפילות בבתי הכנסת ובשטחים הפתוחים בהתאם להוראות התו הסגול", אמרה סגנית ראש העיר ירושלים, "לא נקבל אפליה כנגד ציבור של מיליוני  מתפללים בארץ, בעוד ההפגנות בבלפור נמשכות כרגיל. אני דורשת משרי הממשלה מכל סיעות הבית שמסורת ישראל חשובה להם, ובראש ובראשונה מהרב רפי פרץ  להתאחד ולדרוש מראש הממשלה לפתור את סוגיית מתווה התפילות ביום כיפור וההפגנות".  

עוד אמרה משה כי זו אינה רק בעיה של הסיעות החרדיות. "בסוגיה זו  זה באה לידי מעשה הערכים הדתיים אותם אתם מייצגים ועליהם נבחרתם. אם יאסרו להתפלל את תפילות יום הכיפורים, בהתאם לתו הסגול, ויאשרו את ההפגנות ללא מגבלות יש לעשות מעשה ולהתפטר מהממשלה, במקרה זה לא מספיק להתנגד להחלטה זו אלא צריך להבהיר במעשה את חומרת העניין". 
 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן