ארגון צהר לגבאים: "קחו אחריות - העבירו את המניינים למרחבים הפתוחים"

בעקבות המלצת פרופסור גמזו לסגור את בתי הכנסת, רבני ארגון צהר המליצו לגבאי בתי הכנסת לקצר את תפילות הבוקר למינימום ההכרחי, וקראו לממשלה לא לחשוש מלחץ ציבורי ולקבל את המלצות הדרג המקצועי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 16:43 ד בתשרי התשפא

ארגון צהר לגבאים: "קחו אחריות - העבירו את המניינים למרחבים הפתוחים"
בית כנסת באפרת, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בעקבות המלצת פרופ' גמזו לסגור את בתי הכנסת, ארגון רבני צהר קורא לגבאי המניינים לנהוג באחריות ולהעביר את תפילות למרחבים הפתוחים ולקצר את תפילות הבוקר למינימום ההכרחי ובמקביל קורא הארגון למארגני ההפגנות להשעות הפגנותיהם בעת הסגר כדי להגביר את הסולדריות בחברה הישראלית הנחוצה בעת הזו כדי לנצח את הקורונה.

כמו כן קורא הארגון בכאב גדול לממשלה לא לחשוש מלחץ ציבורי ולקבל את המלצות הדרג המקצועי לסגור את בתי הכנסת עד יעבור זעם. ארגון רבני צהר יעביר את כל 500 מנייני יום הכיפורים בקפסולות שבהם שותף הארגון בכל רחבי הארץ אל השטחים הפתוחים במטרה לשמור על בריאות הבאים להתפלל ביום הקדוש. 

בשעה שמתכנס קבינט הקורונה על מנת לדון באפשרות להחמרת ההגבלות, פורסם בערוץ 12 את ההמלצות של פרוייקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו. פרופסור גמזו מציג תכנית של החמרה והידוק הסגר, הכוללים גם צמצום מקומות העבודה וסגירת מקומות פתוחים פתוחים, כמו שווקים ובתי כנסת.

על פי גמזו אלו המקומות בהם ניתן להטיל החמרות נוספות:

  • צמצום פעילות מקומות העבודה: המגזר הפרטי יצומצם ב-50%, והמגזר הציבורי ייכנס מתכונת חירום
  • סגירת בתי הכנסת ואיסור התקהלויות חג רחבות
  • צמצום סיכונים ביום כיפור: אכיפה מוגברת לאיסור מקוואות
  • סגירה מלאה של שווקים (כולל שוק ארבעת המינים) 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן