חמישה ימים לסגר: קבינט הקורונה ידון על החמרות נוספות

עקב העלייה במספר החולים קבינט הקורונה יתכנס בשעה 12:00 וידון באפשרות להחמיר את ההגבלות. בין השיקולים הטלת עוצר כמו בערב פסח, אך ההגבלות החדשות יצאו לפועל רק לאחר יום הכיפורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 07:57 ד בתשרי התשפא

חמישה ימים לסגר: קבינט הקורונה ידון על החמרות נוספות
צילום: Hadas Parush/Flash90

אמש התקיימה ישיבת ממשלה שדנה סביב מצב התחלואה בישראל וכן על הדרכים שיש להתמודד איתן הן כלכלית והן בריאותית. אלא שעם העלייה הנמשכת של התחלואה גם בימי הסגר הראשונים, יתכנס היום (ג') בשעה 12:00 קבינט הקורונה על מנת לדון באפשרות להחמיר את ההגבלות. אמש הודיע נתניהו על קיום ישיבת הקבינט, וטען כי עליית התחלואה נובעת מזלזול בהנחיות, והבהיר כי מגבלות נוספות עומדות על הפרק. "כל מי שזלזל בהנחיות או יותר גרוע מזה שדילל אותן בכנסת שלא ישאל איך התחלואה עלתה ושלא יבוא בטענות. הסיבה לתחלואה זה התקהלויות ואי עטיית מסיכה. מחר בקבינט הקורונה נדון בצעדים נוספים". 

ישיבת הקבינט צפויה לדון באפשרות של הידוק הסגר,  צמצום העבודה במגזר הפרטי ל-30%, מעבר של המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום, צמצום נוסף של התקהלויות ועד עוצר נוסף כפי שהיה בפסח האחרון. נתניהו נמנה בין התומכים בהחמרת ההגבלות, אך מולו פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, סבור כי יש להמתין עוד זמן מה ולראות את השפעות הסגר עד כה. בנוסף על אף השיקולים להגברת ההגבלות, מתווה בתי הכנסת אינו צפוי לשינוי, ויישאר במתכונתו הנוכחית, אם כי גמזו המליץ על קיום של כמה שיותר מניינים בחוץ. 

גם במידה ויאשרו ההגבלות החדשות, הן לא צפויות לצאת לפועל לפני יום הכיפורים, מתוך תקווה כי עד אז יתקבלו נתונים של ירידה ברמת התחלואה. על פי עדכון משרד הבריאות אמש, נמצאו 2,567 מאומתי קורונה חדשים, מתוך 24,487 תוצאות בדיקות שהתקבלו. בישראל ישנם מפרוץ המגיפה 190,037 חולים מאומתים. מספר החולים הקשים הוא מהגבוהים שהיו אי פעם ועמד על 653, מתוכם 169 מונשמים, מספר גבוה גם כן. מניין הנפטרים מהנגיף עלה ל-1,272.