אמילי עמרוסי מתנצלת בפני הרב מלמד: הכותרת בעיתון אינה נכונה

לאחר שהראיון שהעניק הרב מלמד לישראל היום בו הוא, כביכול, מעודד גיוס נשים, עורר סערה, אשת התקשורת אמילי עמרוסי התנצלה על הכותרת השגויה והבהירה למה התכוון הרב: "ההבדל הגדול בין לכתחילה ובדיעבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 11:53 כח באלול התשפ

אמילי עמרוסי מתנצלת בפני הרב מלמד: הכותרת בעיתון אינה נכונה
מתנצלת בפני הרב מלמד , צילום: יח"צ

עיתונאית ישראל היום אמילי עמרוסי ראיינה את הרב אליעזר מלמד לעיתון לכבוד ראש השנה כשהכותרת מהראיון, בה נראה כי הרב בעד שירות נשים בצבא, עוררה סערה רבה. אולם הכותרת שיצאה בעיתון אינה תואמת את הדברים של הרב. עמרוסי מיהרה לפרסם התנצלות ואף הבהירה למה התכוון הרב בנושא גיוס נשים: "ההבדל הגדול בין לכתחילה ובדיעבד..."

צילום: ללא

"הבוקר בעיתון מופיעה הפנייה לראיון שערכתי עם הרב אליעזר מלמד, ויתפרסם מחר", כתבה עמרוסי פוסט בדף הפייסבוק שלה. "הכותרת "בעד בנות בצבא" אינה נכונה ומקורה בשגיאה".

עמרוסי הבהירה: "זה הציטוט המדויק של הרב, שמופיע בכתבה: "לפי מסורת ישראל נשים לא התגייסו לצבא. יש לכך סיבות כמו צורך לאזן בין היוצאים למלחמה לשמירת השגרה בעורף, ושמירת ערכי הצניעות. החרדים אוסרים באופן מוחלט. לדעת רבותינו אמנם אין בגיוס איסור, אולם ההדרכה הראויה לבנות היא שלא להתגייס. ועם זאת, חיילת שתורמת לביטחון המדינה ומקדשת שם שמים במעשיה – בדיעבד, מקיימת מצווה. איך אפשר שלא להעריך חיילת דתייה ששומרת על ההלכה בתוך הצבא?"".

.