גנץ מאיים: "אם החמאס ימשיך בירי, התגובות מאמש יהיו רק קצה הקרחון"

בעקבות הלילה המתוח שעבר על תושבי עוטף עזה, קיים שר הביטחון דיון והערכת מצב לגבי המשך הצעדים מול החמאס. "חמאס מפקירה את עתיד ילדי עזה", אמר גנץ, "ומביאה עליהם אסון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 18:47 כז באלול התשפ

גנץ מאיים: "אם החמאס ימשיך בירי, התגובות מאמש יהיו רק קצה הקרחון"
גנץ קיים הערכת מצב באוגדת עזה, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בעקבות 13 הרקטות שנורו אמש אל שטח ישראל, קיים היום (ד') שר הביטחון, בני גנץ הערכת מצב באוגדת עזה. בדיון נכחו השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני.

השרים ביקרו גם במרכז החוסן במועצה האזורית שער הנגב, שם נפגשו עם ראש המועצה אופיר ליבשטיין ואנשי המרכז ושמעו מהם על עבודתם החשובה והאתגרים. בסיום הביקור פנה השר גנץ אל הנהגת החמאס ואמר: "בזמן שמדינת ישראל צועדת לעתיד בטוח וטוב יותר, הנהגת החמאס מפקירה את עתידם של ילדי עזה ומביאה עליהם אסון. אני דורש מהחמאס לדאוג לשמור על השקט. אם יימשך הירי, התגובות של אמש יהיו רק קצה הקרחון".

"חאס מפקירה את עתיד ילדי עזה"

"חאס מפקירה את עתיד ילדי עזה"צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, שהצטרף לסיור, התייחס למיגון היישובים בעוטף עזה: "לצד המדיניות המבצעית התקיפה והנחושה, אנו מאיצים בימים אלה מהלכים להסרת החסמים והבירוקרטיה בתוכניות מיגון לאלפי יחידות דיור במרחב, פועלים עם הרשויות המקומיות על מנת לספק את כלל המרכיבים הדרושים לצרכי הביטחון של היישובים, ומעבים את מרכזי החוסן לסיוע התושבים המקומיים והקהילות, למען חיזוקן ושגשוגן".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון