ועדת השרים ממליצה: הלימודים יושבתו מחמישי

לאחר התלבטות בין עמדתו של פרויקטור הקורונה לעצור את הלימודים כבר מחר לבין עמדת שר החינוך להמתין עד שישי, ועדת השרים המליצה כי הלימודים יחדלו ביום חמישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 21:05 כו באלול התשפ

ועדת השרים ממליצה: הלימודים יושבתו מחמישי
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ועדת השרים המליצה הערב (ג') כי מערכת החינוך תופסק מיום חמישי הקרוב, במקום יום שישי כמו שהוחלט בתחילת השבוע. השינוי הגיע לאחר שפרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, דרש להפסיק את הלימודים כבר מחר. הדרישה להפסיק מוקדם יותר נובעת מהעלייה החריגה באחוזי התחלואה בקרב בני 10 עד 19 בשבועיים שעברו מאז פתיחת שנת הלימודים. 

פרויקטור הקורונה פנה מוקדם יותר היום לשרי הבריאות והחינוך, בבקשה לשנות את החלטת השרים ולסגור את מערכת החינוך כבר מחר.  "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע. הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות שלנו" כתב גמזו. עוד הוסיף כי "אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה באוכלוסייה נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, במיוחד בגילאי 10 ומעלה". ולבסוף חזר על הדרישה: "אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו".בנוסף למכתב הוסיף פרויקטור הקורונה גרף שהצביע על קפיצה של 8% בשיעורי החולים בקרב בני עשר עד 19, מפתיחת שנת הלימודים.

הדרישה הגיעה גם אל ראש הממשלה בזמן שהותו בוושינגטון לפני יציאתו לחתימה על הסכם השלום. לפי אחד הגורמים בסביבת נתניהו, ראש הממשלה ערך התייעצות בנושא מערכת החינוך, ושקל לקבל את המלצת  פרופ' גמזו, המקורית ולסגור את מערכת החינוך כבר מחר. לבסוף כאמור, ועדת השרים המליצה על אפשרות אמצעית, כדי שמצד אחד האזרחים יוכלו לקבל עוד יום נוסף של היערכות לפני ההחלטה ומצד שני לעצור יום נוסף של הדבקות.

הנהגת ההורים הארצית הגיבה בביקורת להחלטה: "דרך קבלת ההחלטות המתבצעת בשליפה מהמותן, באישון לילה, על בסיס נתונים חסרים או לא מעודכנים, פוגעת באזרחי המדינה כולם ובציבור ההורים והילדים בפרט. כאזרחים שומרי חוק אנו מחויבים לפעול בהתאם להוראות, אך כשההוראות פוגעות ללא כל סיבה או הצדקה בהורים המבקשים לפרנס את משפחתם, מחובתנו להתריע ולהודיע למקבלי ההחלטות שאת כיפופי הידיים ומשחקי הכוחות לא יעשו על גבם של הורי ישראל. עד כאן".