נתניהו בוחן את האפשרות לסגור את מערכת החינוך כבר מחר

בסביבת ראש הממשלה מסרו כי בוחן מחדש את האפשרות כי כבר ביום רביעי מערכת החינוך תסגר, בהמלצת פרויקטור הקורונה. בהנהגת ההורים הגיבו: "סגירת מערכת החינוך ממחר בבוקר תגרום בפועל לכך שההורים יישארו בבית עם הילדים במקום ללכת לעבודה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 17:19 כו באלול התשפ

נתניהו בוחן את האפשרות לסגור את מערכת החינוך כבר מחר
ראש הממשלה עם התלמידים, צילום: קובי גדעון, לע"מ

גורמים מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצאים בוושינגטון, הודיעו כי נתניהו שוקל לסגור את מערכת החינוך כבר מחר (ד'). לפי אחד הגורמים נתניהו ערך התייעצות בנושא מערכת החינוך, ושוקל לקבל את המלצת פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המקורית ולסגור את מערכת החינוך כבר מחר. טרם התקבלה החלטה סופית, אך היא תתקבל בהמשך הערב. נכון להיום, על פי המתווה שסוכם בתחילת השבוע, מערכת החינוך אמורה להיסגר החל מיום שישי הקרוב.

פרויקטור הקורונה פנה מוקדם יותר היום לשרי הבריאות והחינוך, בבקשה לשנות את החלטת השרים ולסגור את מערכת החינוך כבר מחר.  "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע. הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות שלנו" כתב גמזו. עוד הוסיף כי "אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה באוכלוסייה נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, במיוחד בגילאי 10 ומעלה". ולבסוף חזר על הדרישה: "אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו".בנוסף למכתב הוסיף פרויקטור הקורונה גרף שהצביע על קפיצה של 8% בשיעורי החולים בקרב בני עשר עד 19, מפתיחת שנת הלימודים.

הנהגת ההורים הארצית הגיבה בביקורת להחלטה: "סגירת מערכת החינוך ממחר בבוקר תגרום בפועל לכך שההורים יישארו בבית עם הילדים במקום ללכת לעבודה. במילים פשוטות - הסגר יתחיל דה פקטו ממחר". בהנהגת ההורים גם ביקרו את התנהלות הממשלה:  "דרך קבלת ההחלטות המתבצעת בשליפה מהמותן, באישון לילה, על בסיס נתונים חסרים או לא מעודכנים, פוגעת באזרחי המדינה כולם ובציבור ההורים והילדים בפרט". 

עוד נמסר: "כאזרחים שומרי חוק אנו מחויבים לפעול בהתאם להוראות, אך כשההוראות פוגעות ללא כל סיבה או הצדקה בהורים המבקשים לפרנס את משפחתם, מחובתנו להתריע ולהודיע למקבלי ההחלטות שאת כיפופי הידיים ומשחקי הכוחות לא יעשו על גבם של הורי ישראל. עד כאן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן