גנץ ולפיד מברכים על הסכם השלום: "לא פחות מיום חג למדינה"

בעוד שהחברות בקואליציה מברכות על ההישג, באופוזיציה רואים בחתימה בהסכם כעוד צעד שירחיק את הסכם השלום עם הפלשתינים וטיפול במשבר הקורונה. בין "הישג היסטורי" ל"ניהול פושע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 20:01 כו באלול התשפ

גנץ ולפיד מברכים על הסכם השלום: "לא פחות מיום חג למדינה"
צילום: צילום מסך

בבית הלבן נערך בשעה הקרובה חתימה על הסכם נרמול יחסים בין ישראל לבין איחוד האימרויות ובחריין. באירוע החתימה יהיו נוכחים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א -זיאני. הטקס יתנהל בנוכחות של אלפי אנשים, ומי שיעמוד בראש הטקס הוא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. במערכת הפוליטית הגיבו לאירוע שנע בין מילות ברכה לבין גינויים.

הצטרפו לשידור המיוחד: חתימת הסכם השלום בבית הלבן

"הישג היסטורי"

ראש המברכים הוא ראש הממשלה החליפי ושר הבטחון בני גנץ שמסר דברי ברכה: "עם ישראל מתפלל לשלום, רודף שלום ומבקש שלום. החתימה על ההסכם הערב היא לא פחות מיום חג למדינה. מוטלת עלינו האחריות והחובה להביא את רוח הפיוס הזאת גם פנימה, בינינו".

אפילו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הוציא מסר תומך בחשבון של תמונה של הדגלים של ישראל, איחוד המירויות ובחריין. לאחר מכן כתב באנגלית, ערבית ובעברית: "מברך את מדינת ישראל, איחוד האמירויות ובחריין על הסכם השלום ההיסטורי".

שגריר ישראל באו"ם, ומי שיהיה גם שגריר ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו באנגלית וברך על ההסכם. "היום, אנו מתחילים בעידן חדש בו אנו כבר לא צריכים לפעול בצללים. כעת אנו יכולים לעבוד באופן פומבי, זה לצד זה, כילדיו של אברהם, בנושאי ביטחון ופיתוח כלכלי, לרווחת ישראל ושכנותיה הערביות".

גם שר החינוך יואב גלנט הצטרף לברכות: "ברכות חמות על הישג מדיני היסטורי למדינת ישראל תחת הנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שלום עם שתי מדינות ערביות, איחוד האמירויות ובחריין. זהו שלום ללא נסיגות, ללא פינוי ישובים, ללא ויתור על חבלי מולדת. תודה והערכה לארה״ב, ידידתנו הגדולה והאמיצה תחת הנהגת הנשיא דונלד טראמפ".

חברים נוספים מהליכוד ברכו, ח"כ אוסנת מארק ברכה: "‏אֱלֹהֵינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם תֵּן שָׁלוֹם בָּאָרֶץ
תֵּן שָׁלוֹם בַּמַּלְכוּת. מדינת ישראל, לראשונה בתולדותיה, מכוננת יחסי שלום עם מדינות ערב מתוך עוצמה. ללא כניעה או ויתורים, ללא נסיגות, ללא עקירות. תודה לך, אדוני ראש הממשלה על ההישג ההיסטורי שיכתב בספר דברי הימים של עם ישראל".

גם שר העבודה והרווחה איציק שמולי, ממפלגת העבודה בירך על הסכם השלום: "להסכמי השלום שנחתמים הערב יש חשיבות היסטורית לישראל ולאזור כולו. יש בכוחם לחולל מפנה אסטרטגי חשוב הן בשיתוף הפעולה הכלכלי והן בהתמודדות המשותפת מול אתגרים ואיומים משותפים ובראשם איראן". מנגד השר שמולי גם הוסיף הסתייגות כמי שנמנה כחלק ממפלגה של השמאל: "למרבה השמחה, מה שהחל כמהלך מסוכן של החלת ריבונות שעלול היה להצית תבערה גדולה מסתיים הערב בהסכם שלום ונורמליזציה שיתרום לביטחון, ליציבות ולשגשוג של עמי האזור. במקביל לכך, ידינו לשכנינו הפלסטינים חייבת להישאר מושטת. היפרדות לשתי מדינות היתה ונותרה הדרך היחידה לשמור על ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית בדורות הבאים, ואני מאמין שיש בכוחם של הסכמים אלה להתקדם גם לעבר מטרה זו".

"ניהול פושע"

לצד הברכות הגיעו גם הגינויים מצד חברי האופוזיציה, ובעיקר מצד חברי הכנסת הערביים. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כתב: "ביום שבו נחגוג את השלום נוכל כולנו לנשום לרווחה. מיליונים ירגישו עצמאות שנמנעה מהם במשך עשורים וכל האנשים החיים בארץ ירגישו בטוחים יותר. החרדה הקיומית התמידית שאליה כבר התרגלנו תפנה מקום לשקט שלא חווינו. עוד יגיע היום שבו נחגוג את השלום, אבל היום הזה עוד לא הגיע". 

עוד הוסיף: "הטקס בוושינגטון הוא לא הסכם שלום היסטורי אלא עסקת נשק היסטרית. קבלה של מציאות בה פלסטינים חיים תחת כיבוש בלי עצמאות, חופש או זכויות בסיסיות תמורת מטוסים ומערכות סייבר. מעט אנשי עסקים ירוויחו מהיום הזה, אבל כולם יודעים שאין אדם פשוט בכל המזה״ת שירגיש יותר חופש או בטחון".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת הגיבה לאירוע: "תסתכלו על שני המנהיגים הרעים האלה: חוגגים עסקת נשק פיננסית עם רודנויות בזמן שהעמים שלהם נמקים תחת המגיפה. סדרי העדיפויות של נתניהו מעוותים. הוא חוגג על המדשאות בזמן שהכלכלה והבריאות בארץ קורסת - באשמתו הבלעדית. שלום לא יהיה בלי הפלסטינים ובריאות לא נקבל עם ניהול פושע כזה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן