הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט נגד נתניהו: "איש לא חסין מביקורת, אבל אין מקום להשתלחות"

הרמטכ"ל לשעבר השתתף בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה וטען כי "אנחנו במשבר עמוק" וכי יש בעיה קשה של "היעדר מנהיגות". הוא התייחס להסכם עם האמירויות והדגיש כי על צה"ל לשמור על היתרון האיכותי שלו באזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/20 11:33 כא באלול התשפ

הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט נגד נתניהו: "איש לא חסין מביקורת, אבל אין מקום להשתלחות"
גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט השתתף הבוקר (ה') בכנס "ישראל בעידן של משברים" של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז האקדמי הבינתחומי בהרצליה. איזנקוט התייחס למתקפות של פוליטיקאים רבים, ביניהם ראש הממשלה על התנהלות המשטרה והפרקליטות וטען: "איש לא חסין מביקורת, אבל אין מקום להשתלחות ורצון להרס המערכות המשפטיות והמשטרתיות".

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לאווירה הציבורית בעקבות הקורונה: "אנחנו במשבר עמוק. הבעיה העיקרית היא אובדן אמון הציבור. הפגיעה במשטרה ובסמכויות שלה באה לידי ביטוי באיך שהציבור מתנהל. להשתלחות בגופים האלו יש קשר ישיר לבין זה שהם לא מצליחים לאכוף משמעת על האזרחים. זה שילוב של היעדר מנהיגות".

איזנקוט הוסיף והדגיש כי, "אובדן אמון הציבור זה בעיני הפגיעה הגדולה ביותר. הפגיעה במשטרה, ברשויות ובסמכויות שלהן באה לידי ביטוי באופן שבו הציבור מתנהג. אנחנו רואים מדינות בסדר גודל של ישראל שהתנהגו נכון, אנחנו רואים הצלחות ואנחנו רואים מה קורה אצלנו. אני חושב שזה שילוב של היעדר אסטרטגיה ברורה, היעדר יעדים והיעדר מנהיגות. צריך לבוא לציבור ולומר את האמת, יש פה מגפה והיא לא הולכת להיעלם עד קיץ 21".

הרמטכ"ל לשעבר נתן התייחסות גם להסכם הרשמי בין ישראל ואיחוד האמירויות שייחתם בשבוע הבא, ולדיווחים על המחיר שישראל תשלם בדמות מכירת מטוסי F35 לאמירייתים. איזנקוט הבהיר כי בכל מקרה של עסקת נשק, יש לשמור על היתרון האיכותי של צה"ל באזור.

"צריך לראות את היחסים שלנו עם אירן, ידיד שהפך להיות אויב מר. יש במזרח התיכון מדינות עשירות שיכולות לרכוש את מה שיש לנו בהיקפים גדולים מאוד", אמר. "הדרך להתמודד עם אתגרי הענק שיש לנו פה זה שמירת היתרון האיכותי". איזנקוט הוסיף: "המדיניות של צה"ל במשך השנים הייתה לא לספק נשק שהוא שובר שוויון למדינות במזרח התיכון, גם אם הן לא מוגדרות כמדינות אויב וגם אם אין לנו גבול משותף עמם. רצוי מאוד שהנשק הזה יהיה בידי צה"ל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן