מנדלבליט שוקל להוציא את נתניהו לנבצרות "מהותית"

בניגוד להודעתו משבוע שעבר כי אין צורך בנבצרות בשל ניהול משפטו, בשעות האחרונות דן היועץ המשפטי לממשלה האם באמירותיו של ראש הממשלה אין כדי הוצאתו לנבצרות מהותית. בליכוד זועמים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 21:13 כ באלול התשפ

מנדלבליט שוקל להוציא את נתניהו לנבצרות "מהותית"
מנדלבליט. שוקל להוציא את נתניהו לנבצרות , צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

בשעו האחרונות מקיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דיונים עם צמרת משרדו, לגבי האפשרות להכריז על נבצרות ראש הממשלה. הדיווח של "הארץ" מגיע ברקע חילופי הדברים הקשים הערב בין נתניהו, הפרקליטות ומנדלבליט.

בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא סבור שראש הממשלה יכול להמשיך לכהן בתפקידו, ולא לצאת לנבצרות, וכי העניינים הטכניים של ניהול המשפט לא אמורים להשפיע על כך. כל זאת בכפוף להסדר ניגוד העניינים שימנע ממנו לעסוק בנושאים הקשורים למערכת החוק והמשפט, ובכך להשפיע על המשפט המתנהל נגדו.

הנבצרות אותה בוחן מנדלבליט היא נבצרות "מהותית" שלפי הטענה מגיעה בעקבות דבריו של ראש הממשלה נגד הפרקליטות שלכאורה נתפסים כניסיונות להכשלת ההליך המשפטי.

במשרד המשפטים פרסמו הודעה בשמו של מנדלבליט, בה לא הוכחשה הדיווח אודות הדיונים בנושא. "אנו מבהירים כי עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"ץ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט - בעינה עומדת", נכתב בהודעה. "מעבר לכך לא נתייחס לדיונים פנימיים וכל פרסום בעניין זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

בעקבות הפרסום, נשמעו קולות זועמים בליכוד, ובראשם חבר הכנסת שלמה קרעי שאמר: "אם מנדלבליט יעז לקבוע דבר לא חוקי ושערורייתי שכזה, הפגנות בלפור יראו כאין וכאפס לעומת מה שיהיה כאן. לא נשאיר זכר ממפלגת צלאח א-דין. נפרק ונרכיב מחדש. אני הנהג של ה- D9".