לוין וניסנקורן בעימות במליאה: "אל תטיף לי מוסר"

הכנסת בסערה: שר המשפטים תקף את יושב ראש הכנסת על החלטתו לאשר ועדת חקירה לניגודי העניינים בקרב שופטים ופרקליטים, לוין לא נשאר חייב ותקף חזרה. השר אמסלם הצטרף גם הוא: אתה שפוט של מנדלבליט ולא מבין את את תפקידך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 12:38 כ באלול התשפ

לוין וניסנקורן בעימות במליאה: "אל תטיף לי מוסר"
השר ניסנקורן משיב להצעת החוק, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר הדיווחים על ניגודי עניינים בצמרת הפרקליטות וההחלטה של יו"ר הכנסת יריב לוין להמליץ על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את ניגודי העניינים של השופטים והפרקליטים, החל עימות קוני בין שר המשפטים אבי ניסנקורן ולוין

ניסנקורן אמר כי "זו שבירת כלים וכללים שתייצר קרע, כך כחול לבן ובני גנץ רואים זאת. לא נוותר בנושא הזה. התעקשנו על משרד המשפטים כדי לשמור על שלטון החוק ולא להתעסק כל היום בתיקי נתניהו. ועדת שרים לא מתכנסת כבר שלושה שבועות בגלל דודי אמסלם", האשים שר המשפטים.

יו"ר הכנסת יריב לוין שניהל את הישיבה ענה לניסנקורן ובין השניים התפתח עימות קולני: "מלא את תפקידך ואל תטיף לנו מוסר", דרש לוין. ניסנקורן השיב: "אתם לוקחים את כנסת ישראל למסע נגד הדמוקרטיה ושלטון החוק דרך שימוש מכוער במקרה מוות אומלל שמקשרים אותו לתיקי נתניהו".

ניסנקורן המשיך ''לא נתעסק כל היום בתיקי נתניהו. הם יתבררו בבית המשפט לא בפרלמנט''. לוין קרא לניסנקורן לתמוך בהקמת ועדת חקירה ואמר ״זה נושא חשוב, חובתך להיות הראשון שידרוש בדיקה״.

שר הסייבר דודי אמסלם לא נשאר חייב ואמר: "אפילו בקבינט התנגדת לתפוס גופות מחבלים כי מנדלבליט אמר לך. אתה שפוט שלו ולא מבין את את תפקידך. אתה נושא כליו של מנדלבליט. זה היה התפקיד של שי ניצן".

‏עוד  הוסיף אמסלם: "אתה שיקרת אותי (על חוק ההמרה). אמרתי לך עד שלא נסדיר את זה אצל ראש הממשלה לא מתקדמים. אני לא סומך עליך".

ניסנקורן: "אני לא מתבייש בדעותיי בקבינט הביטחוני... שכחת להזכיר ששבועיים לפני ההמרה הבאתם את הוועדה של השופטים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן