ועדת הקורונה: "העלייה במאומתים - בעקבות כמות הבדיקות שעולה"

על רקע הסגר הלילי שייחל הלילה בעשרות ישובים וערים מתכנסת בשעה זו ועדת הקורונה. אל דיוני הוועדה הצטרפו חוקרים ורופאים מומחים: "כל המפחידים ודורשי המגבלות טעו בהערכותיהם הקודמות" | שידור חי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 12:11 יח באלול התשפ

ועדת הקורונה: "העלייה במאומתים - בעקבות כמות הבדיקות שעולה"
ועדת הקורונה, ארכיון, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

על רקע העלייה בשיעור הבדיקות החיוביות, שהבוקר הגיע ל-12.3% מכלל הבדיקות, ועל רק הדיונים על הסגר הלילי בערים האדומות, ועדת הקורונה בכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון מכונסת כעת (ב') לדיון על נתוני התחלואה ומדיניות בדיקות הקורונה בארץ. בישיבה משתתפים חוקרים ורופאים מומחים.

שאשא ביטון פתחה את הדיונים ואמרה: "תקופה די ארוכה מרחף מעלינו הסגר הכללי בטענה שאנחנו נמצאים במציאות אפדימיולוגית שמצריכה את זה. ככל שצללנו כאן לנתונים ראינו שאנחנו לא רואים נתונים דרמטיים גם העלייה שאנחנו רואים היא מאוד קטנה ביחס למאומתים. בשבוע האחרון נוצרה אווירה שאנחנו לקראת קטסטרופה אם אנחנו לא בתוכה, חשוב היה לי לראות שאנחנו לא מפספסים כלום". 

עוד אמרה ביטון כי ביקשה נתונים על קורבנות הנגיף בכדי להציגם בפני הוועדה: "כיצד נקבע נפטר קורונה? אנחנו מקבלים הרבה עדויות של אנשים שנפטרים מסיבות אחרות כמו תאונות אך נמצאו חיוביים לקורונה ולכן נחשבים למתיי קורונה. אני מקווה שהיום נוכל לקבל תשובות קצת יותר מדויקות ונרחבות כדי שנבין באמת מה מציאות המגיפה היום בישראל ונוכל להחליט האם מדינת ישראל באמת חייבת סגר או שאנחנו לא במציאות כזו כשברור לנו מה הנזק שייגרם מסגר כללי".

פרופסור אודי קמרון, מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, וחוקר מערכות הגנה של חיידקים מפני נגיפים, חזר על הערכות-היתר של נפטרים וחולים במגפה עם תחילתה – שלא התממשו. קמרון הדגיש: "כל המפחידים ודורשי המגבלות טעו בהערכותיהם הקודמות".

גם פרופסור אריאל מוניץ, מהמחלקה למיקרוביולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, תמך בנתונים והערכות אלו. "אפילו צרפת בה היה גל ראשון עם תמותה רבה, חווה כעת גל שני משמעותי – עם אפס תמותה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן