נתניהו לאחר החלטת הקבינט: "אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל"

ראש הממשלה יצא בסרטון פנייה לציבור לאחר ההחלטה להטיל סגר על הערים האדומות. " קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות - משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים עצמן וגם ליתר אוכלוסיית ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 17:50 יד באלול התשפ

נתניהו לאחר החלטת הקבינט: "אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל"
נתניהו, צילום: צילום מסך

על רקע העליה המשמעותית בתחלואה בישראל התכנס היום (ה') קבינט הקורונה והשרים יתבקשו לאשר את מתווה תכנית הרמזור של הפרויקטור, פרופסור רוני גמזו. במהלך ישיבת הקבינט הוחלט על הטלת סגר על כ-30 יישובים אדומים, החל מיום שני. הסגר יארך כשבוע עם אפשרות הארכה לשבוע נוסף. בעקבות ההחלטה נתניהו שגר סרטון לציבור על הבחירה בהטלת סגר.

קבינט הקורונה הכריע: הטלת סגר על 30 יישובים אדומים

https://www.youtube.com/watch?v=x2UEhqYnQsg

"במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה, ועלייה דרמטית מאוד אתמול" אמר נתניהו. "אנחנו החלטנו היום בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה הזאת בתחלואה. קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות - משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים עצמן וגם ליתר אוכלוסיית ישראל". 

לסיום חתם נתניהו את דבריו בדרישה לשיתוף פעולה מצד הציבור: "אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל על מנת לבלום את התחלואה הזאת. זה חשוב לבריאות של כל אחד ואחת מכם". ביישובים בהם יוטל סגר תוגבל התנועה ל-500 מטרים, מערכת החינוך תיסגר, פרט לחינוך מיוחד ויחול איסור על כניסה ויציאה - למעט עובדים חיוניים. ביישובים האדומים החמורים ביותר תהיה גם הגבלת יציאה מהבית במהלך הלילה. מנגד אמר פרופ' גמזו כי הוא מבקש לא לדון בסגר מלא עד 10 בספטמבר, זאת כדי להמתין לנתוני התחלואה אחרי 10 מפתיחת בתי הספר. גמזו:"היציאה מסגר מלא תביא להתפרצות מחודשת אם לא נצליח לשנות הרגלי התנהגות".