הרב קנייבסקי: לנהוג בזהירות כדי למנוע ביטול תורה

הרב קנייבסקי קורא במכתב לבני הישיבות, כי בשל התפשטות הקורונה יש להימנע מלהשתתף באירועים מלבד בני משפחה, ולא לבקר בבתי מדרש בהם לא שומרים על ההנחיות. לדבריו, כך ימנע ביטול תורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 12:57 ז באב התשפ

הרב קנייבסקי: לנהוג בזהירות כדי למנוע ביטול תורה
הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, שני גדולי הדור הליטאים, הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין, פנו  היום (ג') במכתב לבני הישיבות, בו קראו לא להשתתף בחתונות ובשמחות משפחתיות מלבד בני משפחה קרובים ביותר. 

"הן עתה עם התפשטות הנגיף בעולם חובה על כל אחד ואחד להזהר מאד שלא יוזק ושלא יזיק לאחרים ח"ו אך על מרביצי תורה חובת הזהירות ביותר באשר תלמוד תורה דרבים תלוי בהם ולצערנו יש מקומות תורה שהתבטלו עקב מחלתם של מלמדים ומגידי שיעורים". כתבו הרבנים.

"ובכלל חובת הזהירות להמנע מלהשתתף באירועים כמו חתונות, בר מצוה וכו' מלבד בני המשפחה הקרובים ביותר''.

בנוסף,  קראו הרבנים שלא לבקר בבתי מדרש בהם לא שומרים על ההנחיות. "וכן שלא להיות בבתי מדרש שאין שם זהירות כנדרש. וגם במקומות הלימוד (בישיבות ובתתי"ם) צריכים לנהוג בזהירות יתירה כדי שלא לגרום ח"ו לביטול תורה דרבים, וכל הנזהר בזה הרי הוא בכלל ברוך אשר יקים וגו'".

"והנה כעת אחרי ט' באב עד ר"ח אלול אע"פ שלא נמצאים במסגרת הישיבה יש להיזהר מטיולים, כי בעבר היו אסונות מחמת הטיולים, יש צורך במנוחה אבל לא בפריקת עול תורה כי זה דבר חמור מאד", הוסיפו.

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: ללא

נזכיר, הרב חיים קנייבסקי, שנחשב לאחד מגדולי הדור בציבור החרדי - ליטאי,הורה בסוף חודש מרץ: "להפסיק להתפלל במניין". כמו כן,  יצא נגד המניינים המאולתרים. עוד הוסיף הרב, "מי שלא מקשיב להוראת הרופאים - עובר על הוראות דין רודף".

עוד אמר הרב: "מותר למסור לרשויות שמו של אדם, בית כנסת או מוסד חינוך שמזלזל בהנחיות ומסכן אחרים - גם אם יוענש בקנס גבוה או במאסר".

נציין כי אז היה מדובר במפנה דרמטי בעמדתו של המנהיג הליטאי, אשר קבע לאחר הנחיות משרד הבריאות האוסרות על התכנסויות מעל 100 איש, בתחילת משבר הקורונה, באמצע מרץ , כי יש להמשיך וללמוד כרגיל ולא להישמע להנחיות משרד הבריאות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן