משרד הבריאות מפרסם: רשימת הערים האדומות

המועצה האזורית שער הנגב, טבריה, ביתר עילית ועוד 21 יישובים הוגדרו כחלק מתכנית הרמזור כערים האדומות בישראל. על פי התכנית, תותר התקהלות של עד 10 בני אדם במבנים ועד 20 איש בשטח פתוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 19:27 יא באלול התשפ

משרד הבריאות מפרסם: רשימת הערים האדומות
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

קבינט הקורונה אישר אמש (א') את מתווה הרמזור של משרד הבריאות ומנהל מגן ישראל פרופסור רוני גמזו. התכנית כוללת קביעת מגבלות לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה, בהתאם לסיווג של רשויות מקומיות בארץ לארבע רמות (אדומה, כתומה, צהובה וירוקה). הערב פרסם פרופ׳ גמזו מנהל מגן ישראל, את רשימת הערים האדומות הכוללת 24 ערים בישראל.

הרשימה המלאה: דליית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עוספיה, המועצה האזורית שער הנגב, כפר כנא, רכסים, זמר, אל-בטוף, לקיה, בית ג'אן, אעבלין, מעלה עירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, מועצה אזורית נחל שורק, כעבייה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה וביתר עילית.

לפי תכנית הרמזור של גמזו באזור "אדום": – מספר האנשים לא יעלה על 20 אנשים בשטח פתוח ועל  10 אנשים במבנה. בתדריך השבועי של פרויקטור הקורונה אמר גמזו: "אם עיר היא אדומה - אין היגיון בפתיחת מערכת החינוך. אין מצב שיהיה בית ספר בלי מקרה מאומת. אני עומד על כך וממשיך לעמוד על כך". עוד הוסיף ואמר "ללא הגבלות על ערים אדומות, התוכנית תהיה חלשה. הכיוון שלנו הוא להטיל בערים אדומות מעת לעת הגבלות חונקות, של סגר. זו הייתה מטרת התוכנית - שיפסיקו לדבר על סגר לכל המדינה, שרובה ירוקה".