פרופסור גמזו: "אין מצב שיהיה בית ספר בלי חולה מאומת בעיר אדומה"

פרויקטור הקורונה נשא את התדרוך השבועי שלו כאשר הוא מתייחס לפתיחת שנת הלימודים בערים אדומות. גמזו פתח גם במתקפה על השרים: "יש לי הרבה כבוד לכל השרים אבל אני רוצה להגיד לכם מכאן: לפעמים אין לכם את הכלים המקצועיים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 17:09 יא באלול התשפ

פרופסור גמזו: "אין מצב שיהיה בית ספר בלי חולה מאומת בעיר אדומה"
פרופ' רוני גמזו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו נשא היום (ב') את התדריך השבועי בעניין מצב התחלואה בישראל. בעיקר דבריו התייחס פרויקטור הוקורונה לפתיחת שנת הלימודים בדגש על הערים האדומות. "אם עיר היא אדומה - אין היגיון בפתיחת מערכת החינוך. אין מצב שיהיה בית ספר בלי מקרה מאומת. אני עומד על כך וממשיך לעמוד על כך. אנחנו עדיין בשיח כדי לפתור את הבעיה הזו. בישראל, ברמת התחלואה הזו, לא צריך להתעקש על מערכת חינוך בערים אדומות".

פרופ' רוני גמזו אמר כי תיתכן הטלת סגר והגבלות תנועה בערים אדומות במסגרת תוכנית "הרמזור", שאושרה בקבינט הקורונה. "ללא הגבלות על ערים אדומות, התוכנית תהיה חלשה. הכיוון שלנו הוא להטיל בערים אדומות מעת לעת הגבלות חונקות, של סגר. זו הייתה מטרת התוכנית - שיפסיקו לדבר על סגר לכל המדינה, שרובה ירוקה. ברמזור נותנים לרשות המקומית אפשרות ניהול. ראש רשות שלא בונה חמ"ל ומנהל יום יום את הקורונה הוא חסר אחריות כלפי תושביו".

הממונה על הקורונה התייחס גם לשרים בקבינט הקורונה ועל החלטותיהם בנושא: "ברוב הפעמים לא חולקים על דעתי בקבינט, אתמול קפץ להם הצורך ההכרחי להחליט בעצמם מתוך אמירה 'אנחנו השרים ואנחנו לוקחים את האחריות'. יש לי הרבה כבוד לכל השרים אבל אני רוצה להגיד לכם מכאן: לפעמים אין לכם את הכלים המקצועיים". עוד תקף את השרים: "אשר אתם מערערים על זה - כל אדם אחר חוץ ממני היה קם והולך. להתפטר אפשר תמיד אבל הגעתי לתפקיד כחלק ממטרה ברורה שלי לסייע לאזרחי מדינת ישראל. עם הרבה מאוד קושי אני רוצה להמשיך ולהוליך אותנו למקום נכון. עוד לא הביאו אותי לסף".

לאורך כל התקופה האחרונה גמזו היה עיקש בעניין פתיחת שנת הלימודים בערים אדומות והביע בנושא התנגדות נחרצת. מנגד שר החינוך יואב גלנט התנגד לדרישת גמזו ודרש לפתוח את שנת הלימודים באופן אחיד בכל הארץ, למרות השוני באופן התחלואה.