מתקפה חריגה של משרד החינוך על יו"ר ועדת החינוך: "פוגע באוכלוסיות חלשות"

במשרד החינוך תקפו את יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע על סירובו להביא להצבעה את מתווה תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה: "פוגע באוכלוסיות חלשות ומייקר את מחירי ספרי הלימוד", נאמר בהודעה החריגה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/08/20 10:54 ד באלול התשפ

מתקפה חריגה של משרד החינוך על יו"ר ועדת החינוך: "פוגע באוכלוסיות חלשות"
ח"כ רם שפע, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במשרד החינוך מבקרים הבוקר (ב') את החלטתו של יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, שלא להביא להצבעה את מתווה הפחתת התשלומים ואת מהלכיו לדחיית אישור טבלת תשלומי ההורים לשנה הקרובה. זאת חרף התכנית של המשרד להוזלת תשלומי ההורים במאות עד אלפי שקלים למשפחה. 

גלנט: נפחית את תשלומי ההורים, חיסכון של מאות שקלים בשנה

במשרד החינוך עלו למתקפה, חריגה במיוחד יש לציין, על יו"ר ועדת החינוך, ובהודעה רשמית של המשרד נאמר כי שפע "פוגע באוכלוסיות חלשות, מייקר את מחירי ספרי הלימוד ומעמיק את הפערים התרבותיים".

במשרד מציינים, כי ההחלטה שלו עלולה להוביל לפגיעה קשה וכואבת בשורה של תחומים, ופירטו את התחומים אחד לאחד. 

ביטול ארוחה יומית לאוכלוסיות מוחלשות - על פי משרד החינוך, מדובר בפגיעה בכ- 170,000 תלמידים: במסגרת פעילות יום לימודים ארוך (יוח"א) מסבסד המשרד ארוחה חמה ומזינה לילדים שידם אינה משגת, כאשר ההורים משתתפים בסכום סמלי, בהתאם להכנסה החודשית שלהם. ביטול השירות יותיר כ- 170,000 ילדים ללא ארוחת צהריים שלה משמעות רבה בהתפתחותו הבריאותית של התלמיד. 

ביטול תכנית השאלת ספרי לימוד - על פי משרד החינוך, עלות הספרים בחטיבה העליונה יתייקרו פי שלושה, בחטיבות הביניים וביסודי התייקרות של פי שניים: מדי שנה מסבסד משרד החינוך את רכישת ספרי הלימוד של תלמידי בתי הספר בכיתות א-יב. לאור זאת, המשרד מקצה עשרות מיליוני ש"ח כדי לאפשר לבתי ספר להצטרף לתכנית.
במשרד החינוך אומרים כי החלטת יו"ר הועדה שלא להביא להצבעה את התשלומים תוביל לייקור עלויות הספרים, מאחר שההורים ייאלצו לרכוש את הספרים באופן עצמאי במחירים גבוהים יותר. ביסודי ובחטיבות הביניים יאלצו ההורים לשלם כ- 600 ש"ח במקום 280 ש"ח. בחטיבה העליונה יאלצו לרכוש ספרים בעלות של כ- 1,000 ש"ח במקום 320 ש"ח. בנוסף, יאלצו ההורים להתרוצץ בין החנויות כדי לרכוש את הספרים במקום לקבל אותם באופן מאורגן ומסודר בבית הספר.  

ביטול סל תרבות - במשרד החינוך טוענים כי הדבר יגרום להרחבת הפערים התרבותיים בין ילדי ישראל: סל תרבות חושף את כלל ילדי מערכת החינוך לעולמות ידע מגוונים ועשירים בתחומי התרבות, המחול, המוסיקה והאמנות. הודות לפעילות הסל תלמידים זוכים לצפות בהצגות, הופעות מחול, בהופעות מוסיקליות ובמיצגי אומנות.
על פי משרד החינוך, ביטול הפעילויות הללו ימנע מתלמידים הבאים מרקע חברתי כלכלי נמוך להיחשף לעושר תרבותי שיש בו כדי לעצב את דמותם ולתרום באופן משמעותי לעולמם האישי. הדבר יוביל בסופו של דבר לפערים תרבותיים בלתי רצויים. 

ביטול הטיולים השנתיים - במשרד החינוך אומרים כי הדבר יביא לפגיעה בתלמידים מרקע כלכלי נמוך שלא יוכלו ליהנות מפעילות ערכית חשובה: הטיולים השנתיים מהווים מרכיב משמעותי בעיצוב זהותם של התלמידים ובחיזוק זיקתם לאהבת הארץ. כמו-כן, הם מהווים הזדמנות חשובה לגיוון הלמידה במרחבים הפתוחים ולחיזוק הקשרים החברתיים שלהם.
על פי הודעת המשרד, ביטול הטיולים יפגע בכלל ילדי מערכת החינוך, אך בראש ובראשונה בתלמידים הבאים מרקע כלכלי נמוך. לאלה לא יעמדו הזדמנויות נוספות לצאת וליהנות מנופי ישראל, נחליה ושביליה. עוד אומרים במשרד בעניין הטיולים, כי עלותם נותרה ללא שינוי מזה 13 שנים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן