הממונה גמזו לקבינט הקורונה: פעלו לביטול הטיסות לאומן

כחלק מתכניתו של הממונה למאבק בקורונה גמזו, הוא ידרוש מהקבינט להורות לרשות שדות התעופה לבטל לחלוטין את הטיסות לאומן. סגן השר פרוש: "איבוד עשתונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 18:13 ל באב התשפ

הממונה גמזו לקבינט הקורונה: פעלו לביטול הטיסות לאומן
קבר רבי נחמן מברסלב. הציון יישאר ריק?, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

הממונה למאבק בקורונה, פרופ' גמזו, הציג היום (ה') את תכניתו לתקופה הקרובה שכוללת שני מתווים אפשריים. הבחירה ביניהם תוכרע רק ב-10 בספטמבר, אך עד אותו יום, ישנן מספר הנחיות אותן יביא הפרויקטור לאישור הקבינט. הפעלת מתווה הרמזור לסיווג ערים לפי רמת התחלואה בהם, סגירת מערכת החינוך בערים האדומות והפעלת מתווה תפילה בימי הסליחות והחגים כדי למנוע התקהלות. אך הסעיף שהצליח לעורר הכי הרבה הדים בשטח הוא רצונו של פרופ' גמזו לפעול לביטול מוחלט של הטיסות לאומן. 

גמזו טוען כי טיסה של אלפי ישראלים לאומן, תוך התקהלות ואי שמירה על הגבלות בלי יכולת לפקח על כך, תגביר בצורה משמעותית את התחלואה בכל רחבי הארץ. בעקבות זאת, מבקש הממונה מהקבינט, לפנות לרשות שדות התעופה שיבטלו את כלל הטיסות לאוקראינה. 

התגובה הראשונה הייתה של סגן שר החינוך מאיר פורוש: "מדובר באיבוד עשתונות ושערורייה שאין כדוגמתה. במקום לשבת ולמצוא פתרונות גורמים לציבור להמשיך לאבד אמון במערכת".

גם סגן השר אורי מקלב הגיב למהלך ואמר: אין הצדקה לאסור טיסות לאומן. אם קבינט הקורונה חושש, שיטיל בידוד או הגבלה על החוזרים משם. אומן אינה חריגה משאר העולם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן