המדינה תבקש דיון נוסף בעתירה נגד הרס בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

לאחר ששופטי בג"ץ פסקו כי ביתו של המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל ז"ל לא יהרס, היועץ המשפטי לממשלה ביקש מבית המשפט דיון נוסף. שר הביטחון גנץ בירך על הבקשה: "הריסת בתים לצורכי הרתעה היא כלי חשוב במלחמה בטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 14:40 ל באב התשפ

המדינה תבקש דיון נוסף בעתירה נגד הרס בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד
עמית בן יגאל ז"ל, צילום: דובר צה"ל

לאחר ההחלטה לא להרוס את בית המחבל, נזמי אבו-בכר, שרצח את עמית בן יגאל הי"ד, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הנחה היום את מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה להגיש בקשה לדיון נוסף. 

שר הביטחון בני גנץ: "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לבקש דיון נוסף בפסק הדין שניתן בנוגע להרס ביתו של המחבל שהרג את עמית בן יגאל ז״ל, בהמשך לפנייתי אליו בנושא. הריסת בתים לצורכי הרתעה היא כלי חשוב במלחמה בטרור ואני מקווה שבג"ץ יאשר את בקשה ויאמץ את עמדת מערכת הביטחון."

ח"כ מתן כהנא ברך גם הוא על החלטת היועמ"ש: "בדיון הקרוב אני אהיה שם. קורא לחברי חברי הכנסת להצטרף אלי ולהגיע לדיון בבית המשפט. יחד נקרא לשופטים לעשות צדק ולחזק את הרתעת צה"ל".

כזכור, בשבוע שעבר קיבלו השופטים את העתירה וביטלו את צו ההריסה לביתו של המחבל נזמי אבו-בכר, כדי לא לפגוע במשפחתו. שופטי העליון מני מזוז וג'ורג' קרא היו בדעת הרוב נגד הריסת הבית. מזוז אמר בפסק הדין: "הפעלת סמכות זו כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקניין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם".

https://www.facebook.com/baruch.yigal/videos/10157148849321106/

לאחר החלטת השופטים, אביו של עמית ז"ל, ברוך בן יגאל, העלה סרטון בו הוא מרר בבכי ליד קבר בנו והוא הוריד את הדגל בבית העלמין לחצי התורן: "אני מרגיש מושפל, הורדתי את דגל ישראל לחצי התורן. הוא לא צריך להיות למעלה ביום הזה. זה יום לא טוב למדינת ישראל, לחיילי צה"ל הטהורים שלנו, יש לנו צבא נהדר. יש לנו צבא מצויין ורמטכ"ל מצויין, שהשם ישמור אותם". 

סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל לוחם סיירת גולני, נהרג במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד בחודש מאי האחרון. הוא נפגע מאבן שנזרקה ופגעה בראשו. הוא מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. המחבל שזרק את האבן, נזמי אבו-בכר נלכד על ידי כוחות הביטחון לאחר חקירה שארכה חודש וחצי