סקר חדש של משרד הבריאות: 95 אחוזים מהציבור עוטים מסכה ביציאה מהבית

בבחינה של עמדות הציבור לגבי הנחיות הקורונה נראה כי ישנו רוב מוחלט ששומר על ההנחיות, החל מעטיית מסכה ועד שמירת מרחק במרחב הציבורי. בנוסף, כ-84 אחוזים מהציבור מעוניינים בהגברת האכיפה על ההנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 19:09 כח באב התשפ

סקר חדש של משרד הבריאות: 95 אחוזים מהציבור עוטים מסכה ביציאה מהבית
חובשים מסכות ברחוב. אילוסטרציה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סקר חדש שמפרסם היום (ג') משרד הבריאות מראה כי הציבור נשמע ומקיים את ההנחיות ואף רוצה להגביר את האכיפה. הנתונים שהתפרסמו הראו כי 95 אחוזים מהציבור מעידים כי הם עוטים מסכה בכל יציאה מהבית, 87 אחוזים אומרים שהם נמנעים מהתקהלויות ו-84 אחוזים מהציבור מעוניינים בהגברת האכיפה.

אגף ההסברה במשרד הבריאות בחן בימים האחרונים את עמדות הציבור כלפי משבר הקורונה. מהסקר שיזמו במשרד, עולה כי ישנה היענות רבה של הציבור בכל הנוגע להנחיות לעטות מסכה, הקפדה על היגיינה ושמירת מרחק כש-81 אחוזים מהציבור אומרים כי הם שומרים מרחק של 2 מטרים מאנשים אחרים במרחב הציבורי. ניכר כי מהלכי ההסברה האינטנסיביים של משרד הבריאות בכל האוכלוסיות, הצליחו לשנות את היענות הציבור להנחיות. ממצאי הסקר הוכיחו את יעילות ההסברה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "ההסברה של משרד הבריאות עובדת. עם כניסתי לתפקיד לפני שלושה חודשים קשה היה למצוא עטיית מסכות ברחוב. היום יותר קשה למצוא מי שמפר את ההנחיה החשובה הזאת. אבל מסכות בלבד לא מספיק - חשוב לשמור גם על מרחק ועל הימנעות מהתקהלות. יחד עם הציבור ננצח את הקורונה".

פרופ׳ חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף: ״על פי תוצאות הסקר הציבור הפנים ומכיר את המסרים של המשרד, יחד עם זאת חשוב ליישם ולהקפיד לשמור על הכללים . אני מאמין בציבור שהוא שותף אמיתי ואפקטיבי שלנו והמטרות של כולנו יחד הן הורדת התחלואה, מיגור המגפה ושמירה על מרקם החיים והכלכלה המשותפים של כולנו".