קבינט הקורונה אישר את הגבלות ההתקהלות החדשות

השרים אישרו את הגדלת מספר האנשים המותרים בהתקהלות ל-30 במרחבים פתוחים, ו-20 במקומות סגורים. במקומות קטנים מספר האנשים יישאר בעינו ויוגבל ל-10 בלבד. עם אישור ההחלטה המתווה יהיה אחיד למסעדות, בתי כנסת ואירועי התרבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/20 09:58 כד באב התשפ

קבינט הקורונה אישר את הגבלות ההתקהלות החדשות
מוזיאון ישראל, אתמול, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קבינט הקורונה אישר היום (ו') במשאל טלפוני, את הקלת ההגבלות הקיימות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. השרים אישרו את הגדלת ההתקהלות מ-20 ל-30 אנשים בשטח פתוח, והגדלת ההתקהלות במקומות סגורים מ-10 ל-20 אנשים, בחללים של יותר מ-80 מ"ר. במקומות קטנים שגודלם עד 80 מ"ר מספר האנשים יישאר בעינו ויוגבל ל-10 בלבד.

ההגבלות יחולו על מסעדות, בתי כנסת וכן אירועי תרבות. מטרת השינוי בהגבלות היא לייצר מתווה אחיד עבור מקומות כלל המקומות, וזאת גם במטרה גם להגביר את הבהירות ביחס להגבלות החלות על הציבור. בעצם ההחלטה, על בתי הכנסת יחולו אותן הגבלות כמו על שאר המקומות הציבוריים. 

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נכתב: "התפוסה במקום ציבורי או עסקי שאינו בית תפילה או בית אוכל יכולה להיות גם לפי אדם לכל 7 מ"ר (הגבוה מביניהם). מקום ציבורי או עסקי הוא כל מקום הפתוח לציבור או עסק, חוץ ממקום שפעילותו נאסרה, בהם - קניון, מוזיאון, שוק, חנויות, עסקים אטרקציות תיירותיות, בריכות, חדרי כושר וכו'. כמו כן, בשירות משלוחים, לבקשת אדם בעל מוגבלות תתאפשר הכנסת המשלוח לתוך הבית".

החלטה הקבינט תובא לאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת וככל שלא תתקבל החלטה אחרת התקנות יכנסו לתוקפן ביום ראשון ה-16.8.2020 בשעה 14:00.

נזכיר כי במהלך ישיבת קבינט הקורונה אתמול עזב ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיון ואמר לשרים: "אחר כך תגלו למה עזבתי". את הדיון ניהל במקומו שר הבריאות יולי אדלשטיין, אך כעבור מספר דקות חזר נתניהו לדיון. מאוחר יותר התבררה סיבת עזיבתו את הדיון: הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות.

לאחר הישיבה הממושכת אתמול בקבינט הקורונה, אישרו השרים לאלו מדינות ניתן יהיה לטוס מבלי להידרש להיכנס לבידוד לאחר החזרה מהן. ההחלטה מחלקת את רשימת המדינות לשני פרמטרים: מדינות שמהן ניתן לחזור לישראל ללא צורך להיכנס לבידוד, ומדינות שלא ידרשו מהישראלים להיכנס לבידוד בעת כניסתם אליהן.

יוון, בולגריה וקרואטיה הן שלוש המדינות היחידות אליהן ישראלים יוכלו להיכנס מבלי להידרש לבידוד, וכן גם כשיחזרו לישראל. מדינות נוספות שנבחנות הן קפריסין והונגריה שגם שם ישראלים יוכלו להיכנס מבלי להיכנס לבידוד. הקבינט אישר עוד  15 מדינות מהן ניתן לחזור לישראל מבלי להיכנס לבידוד, אלא שמדינות אלו לא יכניסו ישראלים אליהן מבלי שישהו קודם בבידוד. בין המדינות - איטליה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, אסטוניה, קנדה, רואנדה, דנמרק, סלובניה ואוסטריה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן