אחרי 4 שנים: הרב שטרן זכה במשפט נגד נהגו לשעבר

אחרי ארבע שנות משפט, ביום חמישי האחרון נפסק כי עדותו של אליעזר אליוביץ לא אמינה וכל טענותיו נדחות. על הנהג לשעבר הוטלו הוצאות המשפט של כלל הצדדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 12:17 כ באב התשפ

אחרי 4 שנים: הרב שטרן זכה במשפט נגד נהגו לשעבר
הרב שטרן. זכה במשפט., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אליעזר אליוביץ, נהגו לשעבר של הרב שטרן הפסיד במשפט וישלם הוצאות משפט לרב ולמועצה הדתית בירושלים. ביום חמישי האחרון נפסק בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כי כל טענותיו של הנהג לשעבר נדחות וכי עדותו לא אמינה.

הפרשה מתחילה באמצע שנת 2016, כאשר אליעזר אליוביץ, מי שהיה נהגו של הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן, תבע את הרב בגין פיטורים אסורים ואי תשלום שכר כדין. לדבריו של אליוביץ, שעבד כנהגו של הרב שטרן מנובמבר 2014 ועד חודש פברואר 2016, הרב שטרן שילם לו ב"שחור" ולא הפריש לו תשלומים להם היה זכאי. אליוביץ טען כי ברגע שחשף את הדברים בפני הרב שטרן, הוא החליט לפטר אותו ולנקום בו על כך.  

אליוביץ הדגיש כי קיבל יחס משפיל מהרב שטרן, דבר שגרם לו עגמת נפש רבה. לדבריו, הוא "אף סיכן את חייו בנסיעה למקומות מסוכנים ללא ליווי וללא רכב ממוגן, בהוראת הרב". במהלך הדיונים בבית המשפט טען אליוביץ כי רק בגלל שאין לו כיפה סרוגה הרב שטרן לא קידם אותו לתפקיד ראש לשכה.

במהלך הדיון התברר כי הנהג לשעבר הקליט את כל שיחותיו עם הרב שטרן מתחילת עבודתו. בית הדין האזורי לעבודה בירושלים בחן את כל תביעותיו של אליוביץ, בין היתר הדרישה לפנסיה, הוצאת לשון הרע ועוד ודחה את כולן. לבד מהתביעה לדמי חופשה שעל כך נפסק לאליוביץ 1,400 שקלים. עוד קבע בית הדין כי עדותו של הנהג לשעבר לא אמינה והביע שאט נפש מהתנהלותו. 

לבסוף קבע בית הדין לעבודה כי על אליוביץ לשלם הוצאות את הוצאות המשפט של כלל הצדדים. 10,000 שקלים לרב שטרן ו-6,000 שקלים למועצה הדתית. 

עורך הדין אילן קמינצקי שמייצג את הרב שטרן אמר ל'כיפה' בתגובה להחלטת בית הדין: "מדובר בפסק דין חשוב וצודק של בית הדין לעבודה בירושלים תוך שבית הדין ציין כי מדובר בתביעה חברת בסיס ואף חייב את נהגו של רב העיר בהוצאות גבוהות בגין הגשת התביעה. לצערי ישנם גורמים שונים שמנסים בדרכים שונות לפגוע בפעילותו החשובה של הרב אריה שטרן כרב העיר ירושלים. 
חשוב לציין שאף שהרב שטרן נבחר כמועמד הציונות הדתית הוא מייצג נאמנה את כלל הציבור הירושלמי- דתיים חילונים וחרדים".