השמיים נפתחים: אלה המדינות בהן נוכל לנפוש בקרוב

אחרי האישור בקבינט הקורונה לפתיחת השמיים, מתנהלים כעת מגעים עם מספר מדינות כדי שיאפשרו כניסת תיירים ישראליים לתחומן. בתוך הרשימה: איטליה, יוון, גרמניה וקפריסין

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 22:49 טז באב התשפ

השמיים נפתחים: אלה המדינות בהן נוכל לנפוש בקרוב
בקרוב בדיוטי פרי? אילוסטרציה, צילום: פלאש 90, משה שי

השמיים נפתחים: לאחר שקבינט הקורונה אישר אמש (ד') את המתווה לפתיחת השמיים והחזרת הטיסות בעוד 10 ימים – בחדשות 12 פורסמה הערב לראשונה רשימת המדינות שצפויות לאשר כניסת תיירים ישראלים. הרשימה המסתמנת כוללת כרגע 13 מדינות, ובתוכם: גרמניה, איטליה, יוון וקפריסין. במסגרת המתווה המתגבש, משרדי הבריאות ומשרד החוץ עומלים על מציאת פתרון להכנסת תיירים לתוך ישראל תוך שישה שבועות.

ישראל מנהלת כרגע שיחות עם מספר מדינות כדי שיאפשרו כניסה של ישראלים לתחומן: יוון, איטליה, קפריסין, ירדן, לטביה, פינלנד, גאורגיה, רואנדה, בולגריה, מונטנגרו, גרמניה ואוסטריה. על הרשימה הראשונית של המדינות ה"ירוקות" עובדים בימים אלה במשרד החוץ ובמשרד הבריאות.

בשל רמת התחלואה הגבוהה בישראל, יש מדינות שעדיין לא מאפשרות לאזרחי ישראל להיכנס לשטחן, וחלקן דורשות ביצוע בדיקת קורונה טרם ההגעה ובידוד של מספר ימים ועל כן מתנהלות השיחות עם המדינות השונות. 

התיירות הנכנסת גם היא על הפרק: משרד החוץ ומשרד הבריאות מגבשים תכנית להבאת תיירים בקפסולות ממדינות "ירוקות". על פי המתווה המתגבש, טיולים מאורגנים מחו"ל יוכלו להגיע לישראל בצורה מפוקחת ומבלי להתחייב בבידוד. כל זאת כדי להחזיר לפעילות במהרה את ענף התיירות בישראל, שנפגע בצורה קשה בתקופת הקורונה. במשרדי הבריאות והחוץ מעריכים כי מדובר בסדר גודל של שישה שבועות שעד שהתיירות הנכנסת תוכל להיכנס לפעולה.

אתמול אישר קבינט הקורונה את המתווה לפתיחת השמיים, עליו סיכמו שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החוץ גבי אשכנזי. על פי ההחלטה שהתקבלה, השמיים ייפתחו מחדש בעוד עשרה ימים, ב-16 באוגוסט. "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו שנתן אור ירוק לפתיחת השמים", אמרה השרה רגב. "יחד עם שר הבריאות ושר החוץ נפעל ליישום המתווה שיאפשר את פתיחת השמיים ושמירה על התעופה הישראלית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן